Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. LOS
|
aktualizacja

Problem na budowie tunelu średnicowego w Łodzi. "Zapadnięcie podłogi" oficyny przy kamienicy

56
Podziel się:

PKP Polskie Linie Kolejowe informują o problemie, jaki w piątek pojawił się w trakcie drążenia dwutorowego tunelu do stacji Łódź Fabryczna. TBM "Katarzyna" przechodzi obecnie pod kamienicami w ścisłym centrum miasta. Doszło do zapadnięcia podłogi w jednym z budynków.

Problem na budowie tunelu średnicowego w Łodzi. "Zapadnięcie podłogi" oficyny przy kamienicy
Budowa tunelu średnicowego w Łodzi (Agencja Wyborcza.pl, Tomasz Stańczak)

W Łodzi trwa wielka inwestycja PKP PLK, czyli drążenie tunelu średnicowego, który połączy stacje Fabryczna, Kaliska i Żabieniec. Główną nitkę - dwutorową - drąży TBM (tunnel boring machine) "Katarzyna". Maszyna przechodzi obecnie pod ścisłym centrum miasta, naszpikowanym kamienicami. W piątek, jak informuje inwestor, pojawił się problem.

Podczas prac TBM Katarzyna przy drążeniu tunelu w Łodzi pod aleją 1 Maja 23, w oficynie przy budynku stwierdzono zapadnięcie podłogi w jednym z pomieszczeń na parterze" - informuje Anna Znajewska-Pawluk z zespołu prasowego PKP PLK.

Przedstawicielka inwestora dodaje, że zabezpieczono miejsce zdarzenia, na którym pracują teraz służby.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Nowa Škoda Kodiaq PHEV na trasie do Wisły

"Budynek jest pusty, mieszkańcy zostali relokowani na czas przejścia tarczy TBM pod nieruchomościami. Wykonawca, pozostając z nimi w kontakcie, będzie informował o dalszych krokach. Z mieszkańcem wskazanego lokalu przeprowadzono szczegółową konsultację. Kolejne decyzje będą podejmowane po dalszej analizie stanu technicznego" - podaje Znajewska-Pawluk.

Najtrudniejszy etap gigainwestycji PKP PLK

Drążenie tunelu średnicowego rozpoczęło się w 2021 r. i według pierwotnego planu powinno się już dawno skończyć. Termin zakończenia inwestycji przesuwano jednak kilka razy, a obecnie resort infrastruktury podaje, że pociągi tunelami pojadą cztery lata po wstępnie podawanym terminie.

Opóźnienie inwestycji, która pochłonie ok. 2 mld zł, wynika m.in. z faktu, że wykonawca musiał dodatkowo wzmocnić kamienice w centrum Łodzi. Skomplikowana struktura własnościowa wielu z nich sprawiła, że budynki od lat nie były remontowane. Głównie chodzi o te, które mają kilku właścicieli, zwłaszcza spadkobierców kamienicznika, znajdujących się za granicą.

Z badania wykonanego kilka lat temu, przed startem inwestycji, wynikało, że ponad 20 nieruchomości jest w "stanie awaryjnym". Niekoniecznie oznaczało to, że wszystkie te budynki mogłyby się rozsypać wskutek drgań podczas drążenia. W wielu przypadkach inspektorzy wykryli, że np. elementy elewacji grożą oderwaniem.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
infrastruktura
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(56)
WYRÓŻNIONE
Do ....
3 miesiące temu
Kolejna i nie ostatnia kamienica do wyburzenia
ted
3 miesiące temu
Dopiero zacznie się zapadać i pękać jak uruchomią to dopiero początki.
Koliber
3 miesiące temu
Wraz z zakończeniem drążenia tego tunelu i połączeniu obydwu stacji, spełni się marzenie wielu łodzian i podróżujących przez Łódź. Szedłem kiedyś z Fabrycznej na Kaliską, turystycznie bardzo fajnie ale nie gdy potrzeba szybko się przemieścić i jechać dalej.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (56)
Fan
2 miesiące temu
A gdzie jest nadzór górniczy?
Kola
2 miesiące temu
Co to za kamienica ze piwnic nie ma.
Lonni
2 miesiące temu
Po co było kopać tunel lepiej było wyburzyć te śmierdzące kamienic i puścić górą
Pilo
2 miesiące temu
Nie daj Boże żeby ci polscy narodowi inżynierowie po Tumanum Humanum budowali CPK ,już wolę tych śniadych inżynierów z pontonu
Transporter
2 miesiące temu
Serio? Zapadła się podłoga "tylko"? W Łodzi zawaliła się jamienica, tak , kamienica! Podłoga nie jedna , nie dwie, ludzie relokowani na czas drążenia tunelu nie mają dokąd wrócić. Brawo pismaku; szkoda, że tytuł artykułu i treść nie odpowiada prawdzie!!! Żal!.
...
Następna strona