Wiadomości Handlowe podały, że kilkadziesiąt sklepów Netto od listopada będzie pracować o godzinę krócej. Patrycja Kamińska, odpowiedzialna za kontakt sieci Netto z mediami, potwierdziła w rozmowie z portalem, że część sklepów będzie otwierana później, a część będzie wcześniej zamykana. Ma to dotyczyć "tych placówek, w których ruch w godzinach porannych bądź wieczornych jest mniejszy", o czym pisaliśmy na WP Finanse.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Netto i Kaufland czynne krócej
Na podobny krok zdecydował się Kaufland, którego sklepy będą czynne do 22:00, a nie jak dotychczas do 23:00. Decyzja sieci nie dotyczy jednak kosztów energii, lecz frekwencji w sklepach w godzinach wieczornych. O sprawie pisze bezprawnik.pl.
Do Netto i Kauflandu mogą dołączyć kolejne sieci. Natalia Rompska-Żuk, menedżerka ds. energii w sieci Biedronka, przyznaje w rozmowie z money.pl, że rosnące ceny surowców i podwyżki cen prądu stanowią ogromne wyzwanie dla przedsiębiorców. Dlatego też ograniczenie zużycia energii to jedno z zobowiązań dotyczących zrównoważonego rozwoju sieci Biedronka na lata 2021-2025.
- W czerwcu br. zawarliśmy umowę, w wyniku której do końca 2025 r. dwa tysiące sklepów sieci Biedronka zostanie wyposażonych w instalacje fotowoltaiczne, a do końca br. zostanie zamontowane przynajmniej 500 nowych kompletnych instalacji. Średnio na każdym dachu umieszczonych zostanie 110 paneli. Dzięki instalacjom fotowoltaicznym zużycie prądu spadnie o około 15 proc. rocznie dla każdego sklepu wyposażonego w to źródło energii - przekazuje Natalia Rompska-Żuk.
Jak podała nam Joanna Wójcik, specjalista ds. Komunikacji i PR w Aldi, wszystkie sklepy tej marki otwarte są jak zawsze od poniedziałku do soboty w godzinach 6:00-22:00, a w niedziele handlowe od 9:00 do 20:00.
- Aldi przygląda się sytuacji i analizuje różne możliwe scenariusze mające na celu optymalizację funkcjonowania sklepów ze względu na kryzys energetyczny. W przypadku wprowadzenia zmian poinformujemy o tym niezwłocznie w stosownym czasie - mówi w rozmowie z money.pl Joanna Wójcik z Aldi.