Producent kawy Jacobs, L'Or, Tassimo i Douwe Egberts, holenderska firma JDE Peet's, poinformowała w opublikowanym w raporcie finansowym za I półrocze 2023 roku, że wycofuje zachodnie marki z rosyjskiego rynku. W tym kraju prezentowane będą tylko lokalne marki - donosi "Kommersant".
W związku z tym JDE obniżyło swój prognozy zysku na ten rok. Według wyników pierwszego półrocza firma już poniosła stratę w wysokości 185 mln euro z powodu rebrandingu marki kawy Jacobs w Rosji.
W pierwszej połowie 2023 roku zainicjowaliśmy przejście z organizacji wielokanałowej w Europie do lokalnego portfolio w Rosji. Równolegle rozszerzymy nasz zasięg na naszych globalnych konsumentów, planując przejęcie platformy kawy i herbaty Marat w Brazylii i uruchomienie L'OR Barista w USA – informuje w raporcie dyrektor generalny JDE, Fabien Simon.
Nie chcą całkowicie rezygnować z Rosji
JDE nie zamierza całkowicie rezygnować z Rosji. Rosyjski oddział firmy zatrudnia ponad 900 osób. Firma zamierza nadal dostarczać klientom i konsumentom w Rosji za pośrednictwem lokalnego przedstawicielstwa.
Fabien Simon przypomniał, że obecność firmy na rynku rosyjskim, de facto nie stoi w sprzeczności z sankcjami Zachodu.