- To logo nie pasuje do obecnych czasów - mówi austriackim mediom Herbert Vlasaty, dyrektor generalny Julius Meinl AG. Firma działa od 1862 roku, a jej dotychczasowy znak graficzny pochodził z 1924 roku. W popularnej kawiarni pojawiały się kolejne pokolenia, ale ostatnio jej logo zaczęło być problemem.
W logo Julius Meinl am Graben można było dotąd zobaczyć chłopca w fezie, czyli tradycyjnym tureckim nakryciu głowy. Przy okazji remontu kawiarni postanowiono przygotować jego odświeżoną wersję. W nowym logotypie nadal znajduje się fez, ale już bez głowy chłopca.
Peter Hanke, jeden z miejskich radnych, uważa kultową kawiarnię za "kulinarny punkt orientacyjny Wiednia". Wizyty zagranicznych gości coraz częściej wywoływały dyskusję na temat logo Julius Meinl am Graben. Zdaniem niektórych, wykorzystanie wizerunku chłopca w fezie powielało stereotypy rasowe na temat mieszkańców Bliskiego Wschodu i było reliktem epoki kolonialnej.
Co ciekawe, nowe logo dotyczy jedynie wiedeńskiej kawiarni. Kawa oraz inne produkty delikatesowe, dostarczane do sklepów i innych kawiarni na całym świecie, nadal będą stosować dotychczasowy logotyp.
Czytaj także: Brzoska myśli o odejściu z InPostu? Padła deklaracja
źródło: Die Presse
Do pracy tylko na 4 dni? Trwa wielki eksperyment