Aż 16 mln zł wyniósł ekwiwalent reklamowy informacji na temat hitu Kazika "Twój ból jest lepszy niż mój". Wyliczył to Instytut Monitorowana Mediów (IMM) - o czym informuje magazyn Press.
Jak wyliczył IMM między 15 a 19 maja w prasie, telewizji radiu, internecie i social mediach pojawiło się 4,5 tys. materiałów, w których wymieniono piosenkę "Twój ból jest lepszy niż mój".
Właśnie na tej podstawie Instytut oszacował wartość ekwiwalentu reklamowego. Jest to nic innego, jak próba wyliczenia wysokości nakładów, które ktoś musiałby ponieść, by w taki sposób wypromować zarówno piosenkę, jak i artystę.
Co ciekawe wartość publikacji w samych mediach społecznościowych została wyliczona przez IMM na 1,5 mln zł. Jednak największą wartość reklamową miało 2 tys. artykułów w serwisach internetowych.
Za taką promocje zainteresowany musiałby wyłożyć 12 mln zł. Co więcej klip z piosenką opublikowany na YouTube 8 maja, dziś 22 maja ma już 9,2 mln wyświetleń.
Jak sugeruje Press, do ogromnej popularności utworu przyczyniły się władze Polskiego Radia, które unieważniły notowanie "Listy Przebojów" Trójki z 15 maja, które wygrał utwór Kazika.
W reakcji z rozgłośni zaczęli odchodzić dziennikarze. Od stacji odwrócili się też artyści, wydawnictwa muzyczne i słuchacze.
Masz newsa, zdjęcie, filmik? Wyślij go nam na #dziejesie