Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. MZUG
|

Klapa e-Doręczeń. Minister żąda wyjaśnień od Poczty Polskiej

48
Podziel się:

Wicepremier i minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski zażądał od prezesa Poczty Polskiej szczegółowego raportu na temat problemów z e-Doręczeniami. Usługa, obowiązkowa od 1 stycznia dla instytucji publicznych, napotyka liczne trudności techniczne, które wymagają pilnych działań naprawczych.

Klapa e-Doręczeń. Minister żąda wyjaśnień od Poczty Polskiej
Klapa e-Doręczeń. Minister żąda wyjaśnień od Poczty Polskiej (East News, Piotr Kamionka/REPORTER)

Od początku roku instytucje publiczne, takie jak samorządy i urzędy skarbowe, zobowiązane są do korzystania z e-Doręczeń – usługi elektronicznej obsługiwanej przez Pocztę Polską. Jednak według doniesień medialnych, przesyłki cyfrowe docierają do odbiorców z kilkudniowym opóźnieniem.

Ministerstwo Cyfryzacji poinformowało, że zgłoszenia od użytkowników dotyczą głównie długiego czasu realizacji usługi, brakujących elementów wiadomości oraz problemów z ich pobieraniem. Minister Gawkowski wezwał Pocztę Polską do przesłania raportu, uwzględniającego działania naprawcze, do 23 stycznia.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Będziemy żyli 120 lat? "Małymi kroczkami musimy dożyć przełomu"

Wzrost ruchu i przeciążenie systemu

Prezes Poczty Polskiej, Sebastian Mikosz, przyznał podczas posiedzenia sejmowej podkomisji, że wprowadzenie obowiązkowych e-Doręczeń spowodowało "gigantyczny wzrost ruchu". W ciągu pierwszych trzech tygodni stycznia liczba rejestrowanych doręczeń wzrosła o 5 tys. proc., a usługi hybrydowej – o 10 tys. proc. w porównaniu z poprzednim rokiem.

Mikosz podkreślił, że tak ogromny wzrost obciążył system, co spowodowało kumulację przesyłek i trudności informatyczne. Poczta Polską odnotowała 1,3 tys. zgłoszeń o problemach technicznych.

Ministerstwo Cyfryzacji zapowiedziało, że Zespół Centralnego Ośrodka Informatyki (COI) pozostaje do dyspozycji Poczty Polskiej, oferując wsparcie w rozwiązywaniu problemów technicznych. Planowane jest także spotkanie z udziałem wszystkich interesariuszy w celu usprawnienia działania e-Doręczeń.

Resort przypomniał, że przesyłki w ramach systemu PURDE (doręczenia elektroniczne) powinny docierać do adresatów w ciągu 24 godzin, co obecnie nie zawsze jest realizowane.

"Szybka reakcja na zgłaszane problemy techniczne jest kluczowa dla zapewnienia skutecznego działania administracji oraz zaufania obywateli do państwa" – podkreśliło Ministerstwo Cyfryzacji w komunikacie. Wicepremier Gawkowski oczekuje od Poczty Polskiej szczegółowych informacji na temat naprawy usterek oraz usprawnienia procesów obsługi e-Doręczeń.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(48)
TOP WYRÓŻNIONE (tylko zalogowani)
Piotrek
miesiąc temu
A ja tam wolę po staremu dostałem awizo idę na pocztę odbieram a z tą e-doreczeniami niech sobie wsadza nie ma komputera i co mi zrobicie
Jerzy G.
miesiąc temu
Dlaczego Poczta Polska S. A. założyła i wykonała to, co teraz widzimy, nie wiem. Nie wiem też, czy Poczta Polska S. A. to wie. Dlatego nieustannie uważam, że warto bezstronnie (!) zaudytować projekty zawierające dużą składową technologiczną, prowadzone za publiczne pieniądze, żeby poznać przyczyny ich porażek, wyciągnąć z nich odważne wnioski i jak najszybciej je wdrożyć? Bo e-doręczenia miały swoich poprzedników - np. KseF czy CEPiK i jeśli nic nie poprawimy w stylu zarządzania projektami przez administrację państwową, będzie tak za każdym razem (elektrownie atomowe, produkcja własna na potrzeby wzmocnienia naszej armii itd.itd.).
POZOSTAŁE WYRÓŻNIONE
zes
miesiąc temu
Ktoś "przytulił" znaczną kasę za niewydolny od samego początku system. W naszym kraju wszystko co jest budowane, czy też wdrażane jest już na starcie niewydolne.
Jesieniara
miesiąc temu
Historie z pracy beka z szefów - znajdź na Youtube. Poczta Polska jest już chyba nie do uratowania. Trzeba było przystąpić do jej reformowania 10 lat temu. Przegrała wyścig technologiczny i stała się kulą u nogi dla rządu. Smutne to, bo firma ma taką długą tradycję.
Koalicja
miesiąc temu
Przecież management Poczty już wymieniony na nowoczesny i profesjonalny, to nie może być wina poczty.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (48)
Jerzy G.
miesiąc temu
Dlaczego Poczta Polska S. A. założyła i wykonała to, co teraz widzimy, nie wiem. Nie wiem też, czy Poczta Polska S. A. to wie. Dlatego nieustannie uważam, że warto bezstronnie (!) zaudytować projekty zawierające dużą składową technologiczną, prowadzone za publiczne pieniądze, żeby poznać przyczyny ich porażek, wyciągnąć z nich odważne wnioski i jak najszybciej je wdrożyć? Bo e-doręczenia miały swoich poprzedników - np. KseF czy CEPiK i jeśli nic nie poprawimy w stylu zarządzania projektami przez administrację państwową, będzie tak za każdym razem (elektrownie atomowe, produkcja własna na potrzeby wzmocnienia naszej armii itd.itd.).
Zosia
miesiąc temu
Jak to w Polsce bez testów na żywioł i kolejna klapa. Ale kasa wzięta
xyz
miesiąc temu
Ups, pewnie zacznie działać jak wprowadzą e-doręczenie priorytetowe odpowiednio droższe ...
Interesant
miesiąc temu
Poczta Polska najlepiej radzi sobie z organizowaniem wyborów kopertowych. Z innymi usługami nie radzi sobie od lat.
Luxus
miesiąc temu
ktoś to testował, ktoś zadecydował o wdrożeniu, ktoś za to konkretny odpowiada...proste...
...
Następna strona