"Eksperci NASK informują, że zaobserwowano kampanię oszustw celowanych w klientów banku Santander. Klienci banku otrzymują wiadomość o konieczności ponownego podania numeru telefonu. Powodem mają być rzekomo nieaktualne informacje posiadane przez bank. NASK ostrzega, że gdy ofiara wybierze opcję "Zaktualizuj teraz" automatycznie zostaje przekierowana na fałszywą stronę, na której wyłudzane są jej dane logowania do konta bankowego" - informuje serwis biznes.interia.pl.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
To nie pierwszy cyberatak w tym roku na Bank Santander. Dwa miesiące temu klienci banku otrzymywali wiadomości e-mail, w których oszuści podszywali się pod bank.
Serwis WP Finanse informował, że w treści wiadomości była mowa o wykryciu podejrzanej aktywności na koncie, dlatego wymagana jest jego weryfikacja. W innym wypadku zarówno środki, jak i konto zostaną zablokowane. Żeby tego uniknąć konieczne jest kliknięcie w załączony przycisk.
Zgłoszono 1599 zagrożeń
Zespół Reagowania na Incydenty Bezpieczeństwa Komputerowego Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej – Państwowy Instytut Badawczy (CSIRT NASK) otrzymał w ostatnią sobotę 872 zgłoszenia zagrożeń cyberbezpieczeństwa, z kolei w niedzielę było ich 727 - poinformowało na portalu X Ministerstwo Cyfryzacji. Spośród otrzymanych zgłoszeń zidentyfikowano 117 nowych incydentów cyberbezpieczeństwa w sobotę i 123 w niedzielę.
Przekazano również, że zespół CERT Polska (Computer Emergency Response Team) w weekend wpisał na listę ostrzeżeń ponad 200 stron wyłudzających dane i pieniądze Polaków. W sobotę takich domen wpisano 98, z kolei w niedziele było ich 119.
NASK jest państwowym instytutem badawczym nadzorowanym przez Ministerstwo Cyfryzacji. Jak informuje NASK na swojej stronie, jego kluczowym polem aktywności są działania związane z zapewnieniem bezpieczeństwa internetu.