Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Marcin Lis
|

Kolejna wielomilionowa kara dla Orange. Tym razem za reklamę Neostrady

38
Podziel się:

13 mln zł – na tyle sąd wycenił wprowadzanie klientów w błąd. Kara została nałożona na Orange Polska za akcję reklamową Neostrady, która znalazła się pod lupą UOKiK w 2015 r.

Prezes UOKiK Marek Niechciał
Prezes UOKiK Marek Niechciał (WP.PL)

Pierwsza decyzja o karze nałożonej na Orange Polska to rok 2017. Wówczas prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zdecydował, że telekom ma zapłacić 16,3 mln zł za wprowadzanie klientów w błąd. Firma odwołała się od decyzji do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Ten kary nie uchylił, ale zmniejszył ją do 13 mln zł – donosi "Puls Biznesu".

Sprawa dotyczy akcji reklamowej Neostrady – zdaniem prezesa UOKiK reklamy Superpromocja Neostrady oraz Geopromocja dla Neostrady mogły wprowadzać klientów w błąd co do kosztów korzystania z sieci. Telekom już wówczas krytykował decyzję i wskazywał, że prezes UOKiK "dokonał nieuzasadnionego uproszczenia".

Decyzję w sprawie ewentualnych dalszych kroków prawnych sieć podejmie po zapoznaniu się z treścią uzasadnienia wyroku – wynika ze stanowiska przesłanego przez Orange redakcji "Pulsu Biznesu".

Zobacz także: Oglądaj też: Walka z nieuczciwymi firmami trwa. Wcisną ci wszystko

To już druga w tym roku podtrzymana przez sąd kara nałożona a Orange – na początku roku SOKiK podtrzymał decyzję o 28 mln zł kary nałożonej na Orange za bezprawne przedłużanie umów swoim klientom.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(38)
WYRÓŻNIONE
revv
6 lat temu
czekamy na kary na pozostałe firmy jak przedłużanie umów w UPC
Adam
6 lat temu
A kiedy UOKIK weźmie się za T-Mobile i ich „umowy”?
dysponuje dow...
6 lat temu
A co z operatorem PLAY? Proponują umowy abonamentowe na 30 zł bez limitu a po m-cu przysyłają f-rę na 200 zł bez specyfikacji. A reklamę w TV mają najkosztowniejszą na świecie, bo klient za to płaci. Dlaczego tak jawne oszukiwanie klienta jest tolerowane?
NAJNOWSZE KOMENTARZE (38)
Pola
6 lat temu
w a2 mobile to się nie zdarza - tyle powiem
Klaudiusz
6 lat temu
Orange to dno i wodorosty!!! Tym tworem rządzą ludzie o inteligencji tic taka!!!
Ziutek
6 lat temu
W Plusie też w kule grają!
wkurzony
6 lat temu
I tych naciągaczy na Orange światłowód też wziąć pod lupę - cały czas odmawiam, że nie chcę światłowodu i proszę,żeby to sobie odnotowali! A oni non stop dzwonią tak często, że sam zacząłem spisywać ich nachalne telefony: np. w październiku 2018 roku miałem 19 połączeń, listopad 16 połączeń a w grudniu 24 połączenia! W marcu tego roku nie wytrzymałem i pojechałem do salonu Orange i zgłosiłem, że nie życzę sobie tego typu nękania! Pani odpowiedziała, że to firma zewnętrzna odpowiedzialna w ramach umowy z Orange za światłowód i te natrętne telefony są od nich! Zapowiedziałam, że z winy Orange (nękanie niechcianymi telefonami) rozwiążę umowę z winy Orange.. i jak na razie nie wydzwaniają w sprawie tego przeklętego światłowodu!
Abonent
6 lat temu
Takie kwoty są dla nich śmieszne. To nic nie da.
...
Następna strona