Wiele firm wycofało swoje reklamy z Telewizji Republika po wypowiedzi Marka Króla, Jana Pietrzaka i Marka Jakubiaka. W sylwestra Pietrzak mówił o "okrutnym żarcie" z imigrantami, którzy mogą trafiać do wybudowanych przez Niemców obozów koncentracyjnych np. w Auschwitz. Kilka dni później Marek Król dodał, że imigrantów można "zaczipować jak psy". Natomiast poseł Kukiz'15 Marek Jakubiak porównał imigrantów do "niepotrzebnych odpadów".
W efekcie ze współpracy z telewizją, której prezesem jest Tomasz Sakiewicz, zrezygnowały m.in.: Ikea, Carrefour Polska, Adamed Pharma, Pyszne.pl, Skoda, OtoDom, Santander, Master Card, Tarczyński oraz Aflofarm.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Następne firmy wycofały swoje reklamy z TV Republika
Do powyższych firm dołączyły teraz Delikatesy Centrum. Polskie przedsiębiorstwo podało "Gazecie Wyborczej", że reklamy sieci zostały wyemitowane w ramach wcześniej zakupionego pakietu. Ten jednak wygasa z końcem stycznia i nie zostanie przedłużony.
Również izraelski producent leków Teva wycofał swoje reklamy z TV Republiki. Jak podała firma, "spoty promujące nasze marki trafiły do tej stacji - jak w przypadku wielu innych reklamodawców - w ramach pakietu reklamowego. Wspólnie z obsługującym nas domem mediowym przygotowaliśmy nowe rozwiązanie w tym zakresie" - czytamy w "GW". Od 1 lutego reklamy jednak nie będą już emitowane w stacji.
Włoski potentat sosów pomidorowych - firma Mutti - także rezygnuje z reklam w TV Republice. "Potwierdzam, że gdy tylko dowiedzieliśmy się o ostatnich treściach w TV Republika, natychmiast postanowiliśmy zdystansować się od tych stwierdzeń, gdyż sprzeciwiamy się jakiejkolwiek dyskryminacji" - czytamy w "GW". Tym samym od 25 stycznia reklamy Mutti nie będą emitowane.
Nie wszyscy zrezygnowali
"GW" zwróciła uwagę, że rezygnować nie chcą spółki Zygmunta Solorza, właściciela Polsatu oraz Polsat Media, które sprzedaje czas reklamowy w Republice. Polsat ostrzegał domy mediowe, że za wycofanie się z reklam w TV Republika będzie trzeba zapłacić.
Z reklam nie zrezygnuje firma Bayer. - Nasza firma emituje reklamy we wszystkich stacjach/mediach, które legalnie działają w Polsce - odpowiedziała Markéta Korenská z Bayer S.R.O. Reklam nie wycofa też Lidl, który wierzy, że na antenie nie będzie nienawiści i dyskryminacji. W TV Republika dalej pozostają także reklamy parówek Berlinki.