- Nic nie zostało zatrzymane. Na budowę tunelu został przecież złożony wniosek o dofinansowanie unijne. O szczegóły odnośnie do przetargu trzeba jednak pytać w spółce CPK - powiedział Dziennikowi Gazecie Prawnej Maciej Lasek.
"Po zatwierdzeniu finansowania możliwe będzie uruchomienie zapowiadanego postepowania przetargowego" - poinformowało DGP biuro prasowe spółki.
Lasek stwierdził, że audyty wewnętrzne zostały wykonane w terminie. "To jest kilkaset stron dokumentów z różnych obszarów. zawarte są tam m.in. harmonogramy części kolejowej i lotniskowej" - powiedział. "Jako całość to są dokumenty objęte tajemnicą przedsiębiorstwa. Pracujemy nad wnioskami, które zostaną wkrótce upublicznione i powinny służyć przygotowaniu decyzji kierunkowej na temat CPK" - zapowiedział Maciej Lasek.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Podtrzymał deklarację, że ostateczna decyzja o przyszłości wszystkich elementów CPK powinna być podjęta do połowy roku.
Co dalej z CPK?
Spółka Centralny Port Komunikacyjny pod koniec marca poinformowała, że nie rozstrzygnęła przetargu na audyt finansowy przedsięwzięcia z powodu braku ofert. W związku z powyższym została podjęta decyzja, że audyt będzie kontynuowany siłami spółki, Biura Pełnomocnika ds. CPK oraz przy wykorzystaniu zewnętrznych konsultantów.
Spółka CPK w odpowiedzi na prośbę oferentów podjęła też decyzję o wydłużeniu terminów składania ofert w innych trwających przetargach: na audyt kolejowy do 24 kwietnia, marketingowy do 25 kwietnia, dotyczący innych projektów do 29 kwietnia i na lotniskowy do 30 kwietnia.
Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który ma zintegrować transport lotniczy, kolejowy i drogowy. W ramach tego projektu w odległości 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze ok. 3 tys. hektarów ma być wybudowany port lotniczy. W skład CPK mają wejść też inwestycje kolejowe: węzeł przy porcie lotniczym i połączenia na terenie kraju, które powinny umożliwić przejazd między Warszawą a największymi polskimi miastami w czasie nie dłuższym niż 2,5 godz.