Golf od lat jest jednym z najlepiej sprzedających się samochodów Volkswagena. Popyt na hatchbacki jednak spadł w ostatnim czasie, ponieważ klienci coraz częściej wybierają bardziej przestronne SUV-y - wskazuje Bloomberg.
Zmiany na rynku motoryzacyjnym związane z końcem sprzedaży spalinowych samochodów również mają swój wpływ na politykę największego europejskiego producenta samochodów.
Elektryczne wersje
VW zamierza do 2030 roku sprzedawać w Europie głównie auta elektryczne. Samochody z silnikiem elektrycznym mają wówczas stanowić 80 proc. europejskich sprzedaży Volkswagena. W skali globalne co drugi sprzedawany Volkswagen ma być elektrykiem.
Dlatego też najnowsza 8. wersja Volkswagena AG Golf z silnikiem spalinowym będzie prawdopodobnie ostatnią - wskazał Bloomberg.
Thomas Schaefer, szef VW w wywiadzie dla niemieckiego magazynu "Automobilwoche" podkreślił, że obecna generacja ma być dostępna do końca bieżącej dekady.