"Postawienie na markę Play pozwoli na oszczędności. Już teraz, po wejściu na stronę internetową UPC, wita nas zarówno logo tej sieci kablowej, jak i operatora telekomunikacyjnego" - czytamy w serwisie wirtualnemedia.pl.
Dla klientów UPC nie powinno się nic zmienić, oprócz tego, że sieć zmieni nazwę.
Już po publikacji artykułu do sprawy odniosła się także sieć Play.
"Rozwijamy nasze usługi zarówno pod marką Play, jak i UPC. Co do zasady, decyzje biznesowe komunikujemy oficjalnymi kanałami spółki" - brzmi komunikat wysłany do naszej redakcji.
Play zastąpi UPC Polska
Play w ubiegłym roku sfinalizował nabycie 100 proc. udziałów w UPC Polska od jej wspólnika UPC Poland Holding B.V. z grupy Liberty Global. Zgodę na konsolidację wyraziła wcześniej Komisja Europejska.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
"Nabycie UPC Polska odzwierciedla dążenie Play i iliad, aby inwestować w mobilne oraz szerokopasmowe sieci i usługi nowej generacji. Transakcja ta wiąże się z chęcią przyspieszenia inwestycji w sieć światłowodową i przyczynia się do realizacji długoterminowej ambicji rozwijania ogólnokrajowej łączności w Polsce" - informował wówczas w oświadczeniu Thomas Reynaud, Prezes Zarządu Grupy iliad, do której należy Play.
UPC Polska była częścią Liberty Global, czyli międzynarodowego operatora usług telewizji i szerokopasmowego internetu, działającego w ponad 30 krajach Europy, Ameryki Południowej i Karaibów. I jednocześnie największą pod względem przychodów spółką tej grupy w Europie Środkowo-Wschodniej.
Kilka dni temu Play sprzedał spółce InfraVia 50 proc. udziałów w spółce Polski Światłowód Otwarty.
W ramach umowy Play przekazał spółce zależnej aktywa sieci HFC UPC Polska, obejmującej 3,7 mln gospodarstw domowych, a w ramach współpracy PŚO rozszerzy zasięg usług internetu szerokopasmowego do ponad 6 milionów gospodarstw w perspektywie średnioterminowej.