Właściciel Twitter Inc, Elon Musk, zasygnalizował w niedzielę, że doprowadzi do rebrandingu platformy. Słynnego niebieskiego ptaszka zastąpiła litera "X".
Zmiana, której nie było jeszcze widać na stronie w niedzielę wieczorem, nastąpiła po niedawnym przyznaniu przez Muska, że przychody z reklam są prawie o połowę niższe niż kiedyś. "Przepływy pieniężne Twittera były ujemne" - donosi Reuters.
Nowe logo Twittera. To litera "X"
W opinii Mike'a Proulxa, dyrektora ds. badań w firmie Forrester, to posunięcie jeszcze bardziej zrazi do platformy lojalnych użytkowników.
Z jednej strony można argumentować, że pozbyłby się kultowej marki. Z drugiej strony sygnalizuje, że nadszedł nowy dzień dla tego, co kiedyś było Twitterem i że firma zmierza w innym kierunku z inną bazą użytkowników - ocenił dla agencji Reutera.
Musk zapowiedział zmiany w niedzielnym poście. Zapytał miliony swoich obserwujących, czy opowiedzieliby się za zmianą schematu kolorów witryny z niebieskiego na czarny. Zamieścił zdjęcie stylizowanego X na czarnym tle o tematyce kosmicznej.
"Wkrótce pożegnamy się z marką Twitter i stopniowo ze wszystkimi ptakami" - napisał
"To niezwykle rzadka rzecz - w życiu lub w biznesie - że dostajesz drugą szansę na zrobienie kolejnego dużego wrażenia. Twitter zrobił ogromne wrażenie i zmienił sposób, w jaki się komunikujemy. Teraz X pójdzie dalej, przekształcając globalny rynek" - dodała dyrektor generalna platformy Linda Yaccarino.
Pod burzliwą kadencją Muska, odkąd kupił Twittera w październiku zeszłego roku, firma zmieniła nazwę na X Corp, odzwierciedlając wizję miliardera stworzenia "super aplikacji", takiej jak chiński WeChat.
Pies i ptak
Reuters przypomina, że w kwietniu logo Twittera z niebieskim ptakiem zostało tymczasowo zastąpione psem Shiba Inu Dogecoin, co przyczyniło się do gwałtownego wzrostu wartości rynkowej kryptowaluty.
Firma spotkała się z powszechną krytyką ze strony użytkowników i specjalistów od marketingu, gdy Musk ogłosił na początku tego miesiąca, że Twitter ograniczy liczbę tweetów dziennie, które mogą czytać różne konta.
Dzienne limity pomogły należącej do Meta Platforms (META.O) konkurencyjnej usłudze Threads, która przekroczyła 100 milionów rejestracji w ciągu pięciu dni od uruchomienia 5 lipca.