W maju 2023 r. właściciel sieci stacji Moya poinformował o nowej strategii, która zakłada, że łącznie w perspektywie 5-7 lat wyda na inwestycje ok. 1,5 mld zł na rozwój sieci stacji paliw i budowę sieci ładowania pojazdów elektrycznych.
Za pozyskany obecnie kredyt Anwim chce wybudować do 2030 roku 800 stacji. Ponadto każdego roku sieć Moya planuje rosnąć o 50 nowych punktów, również po przekroczeniu progu 500 stacji, których budowa zaplanowana jest na koniec 2024 r.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Anwim "dynamicznie" rozbudowuje zasoby
W ostatnim czasie spółka Anwim wyznaczyła dwa główne obszary wzrostu w najbliższych latach. Obejmują one: rozwój sieci stacji paliw Moya, a także zielone inwestycje, w tym budowę punktów ładowania pojazdów elektrycznych oraz produkcję i sprzedaż prądu z odnawialnych źródeł energii.
Według raportu Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego (POPiHN) firma Anwim w 2022 r. "dynamicznie rozbudowywała" swoje zasoby. Powiększyła swoją sieć stacji paliw o 33 obiekty i kończyła rok z ich liczbą na poziomie 401. Zgodnie z danymi POPiHN po PKN Orlen "pozycję krajowego wicelidera" rynku stacji paliw ma firma BP, do której na koniec 2022 r. należały 574 obiekty. Sieć Shell Polska liczyła 455 stacji, a Circle K 393 obiekty.
Spółka Anwim od 2009 roku zarządza niezależną siecią stacji paliw pod marką Moya, która na koniec 2019 r. liczyła 240 placówek i była wówczas szóstą największą siecią stacji paliw w Polsce. Stacje paliw MOYA obecne są we wszystkich województwach.
Program inwestycyjny firmy na najbliższe lata ma być finansowany ze środków własnych spółki, jak i ze źródeł zewnętrznych.