Kontrola wykazała, że rzeczywiście doszło do nieprawidłowości, w wyniku których budżet miasta został uszczuplony. Przykładowo, występowały błędy techniczne parkometrów i systemów je obsługujących, które uniemożliwiały określenie kwot niedoborów lub nadwyżek. Poczta PolskaPolska SA, która odpowiadała za konwój i przeliczanie pieniędzy pochodzących z parkometrów, nie zawsze prowadziła dokumentację w sposób prawidłowy, informuje lokalny serwis "Co w Krakowie".
Efekt: niedobory w kwocie co najmniej 122 709,59 zł.
Prezydent złożył do prokuratury zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa polegającego na nierzetelnym prowadzeniu ksiąg rachunkowych przez spółkę.
Ponadto, jeszcze przed rozpoczęciem kontroli przez Wydział Kontroli Wewnętrznej UMK, zarząd Miejskiej Infrastruktury wdrożył działania naprawcze mające na celu zabezpieczenie środków finansowych zgromadzonych w parkometrach.
Zostały wprowadzone procedury dotyczące obsługi parkometrów, zbierania i ochrony środków pieniężnych, tj. procedura wyjęcia kaset, zarządzania kluczami i kartami oraz serwisowania parkometrów.
_Po publikacji tekstu swoje oświadczenie wysłała nam Poczta Polska._
Usługę na rzecz krakowskiej Miejskiej Infrastruktury świadczymy od 2015 roku. Pierwszy sygnał o przypadkach nieprawidłowości w sporządzaniu i przekazywaniu dokumentacji rozliczeniowej z MI otrzymaliśmy we wrześniu 2018 roku. Na zgłoszone uwagi reagowaliśmy na bieżąco. Również różnice kasowe stwierdzone w kasetach z parkometrów nie budziły wątpliwości i nie były kwestionowane przez MI.
Odbiór kaset z bilonem z parkometrów każdorazowo realizujemy w obecności pracownika MI. Natomiast bilon jest przeliczany w specjalnych pomieszczeniach pod stałym nadzorem monitoringu.
Wskazane w komunikacie nieprawidłowości w naszej ocenie w żaden sposób nie przyczyniły się do niedoborów wykazanych w trakcie kontroli, która miała miejsce w MI. Wnioski z kontroli są nam znane tylko w zakresie, w jakim zostały upublicznione. Zamierzamy rozmawiać z klientem na temat dalszej realizacji usługi tak, aby jej wykonanie nie budziło zastrzeżeń.
Usługi odbioru i przeliczania bilonu z parkomatów świadczymy też dla innych klientów w różnych miastach. W sytuacji wystąpienia ewentualnych różnic bądź innych nieprawidłowości ujawnionych przez klienta, rozbieżności wyjaśniamy na bieżąco.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl