Brytyjczycy, tak jak z resztą pozostali mieszkańcy Europy, zmagają się z drastycznie rosnącymi kosztami utrzymania. Rozpędzona inflacja odbijająca się w cenach powoduje, że konsumenci na Wyspach coraz częściej kierują się w stronę tańszych sklepów i marek własnych w codziennych zakupach - wskazkuje Bloomberg.
Efektem tego są zmiany na rynku. Niemiecka sieć Aldi po raz pierwszy stała się czwartym co do wielkości supermarketem w Wielkiej Brytanii, wyprzedzając popularną na Wyspach sieć Morrison Supermarkets.
Udział w Brytyjskim rynku spożywczym sieci Aldi zbliża się już do 10 proc. - wynika z badań firmy Kantar.
Jak komentuje Bloomberg, to nowe zjawisko na Wyspach, by sieć dyskontów przeniknęła do tak zwanej wielkiej czwórki supermarketów obok Tesco, J Sainsbury i Asda.
Jednak trend jest widoczny. Udział w rynku niemieckich dyskontów spożywczych wzrósł o 1,2 pkt. procentowego w ciągu ostatnich 12 tygodni.