Zapraszamy do cyklu Akademii Biznesu Money, w którym przedsiębiorcy i naukowcy wskazują kluczową - ze swojej perspektywy - książkę dla biznesu. Lekturę, która realnie coś zmienia. Dla Olgi Kozierowskiej, prezeski Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką jest to "Factfulness: Dlaczego świat jest lepszy, niż myślimy, czyli jak stereotypy zastąpić realną wiedzą" autorstwa Hansa Roslinga.
- Autor jest założycielem zwalczającej dezinformację Fundacji Gapminder. Nie jest to książka stricte o biznesie, ale zawarta w niej wiedza na pewno w biznesie się przyda. Rosling w przystępny i rzeczowy sposób tłumaczy, dlaczego poddajemy się czarnowidztwu i łatwo ulegamy przekonaniu, że świat nieuchronnie zmierza ku gorszemu - nawet jeśli ogólnodostępne dane wskazują na coś innego - uzasadnia Olga Kozierowska.
- Jednocześnie to nie jest książka promująca naiwny optymizm, ale zachęcająca do realistycznego, popartego faktami patrzenia na rzeczywistość, ucząca, jak chronić się przed manipulacją. A w biznesie fakt-checking i realistyczne spojrzenie na świat są przecież niezmiernie ważne - dodaje.