Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. LOS
|
aktualizacja

Masz od niedawna auto używane z USA lub Niemiec? Niemal pewne, że jest po wypadku

18
Podziel się:

Polska należy do rynków, na które trafia zdecydowana większość pojazdów używanych, wcześniej uszkodzonych - pisze piątkowa "Rzeczpospolita". Jak informuje dziennik, największy odsetek sprowadzanych aut do naprawy jest wśród samochodów z USA, Belgii i Niemiec.

Masz od niedawna auto używane z USA lub Niemiec? Niemal pewne, że jest po wypadku
Polska jest rajem dla handlarzy uszkodzonymi samochodami używanymi (Adobe Stock)

"Ponad 95 proc. używanych samochodów sprowadzonych w 2024 r. do Polski z USA jest po wypadku lub kolizji" - pisze "Rzeczpospolita" powołując się na dane firmy carVertical, dostarczającej informacji o historii pojazdów.

Gazeta zwraca uwagę, że spośród pięciu najważniejszych dla prywatnych polskich importerów rynków zagranicznych to właśnie auta pochodzące z amerykańskiego rynku okazują się najbardziej ryzykowne.

"W okresie od stycznia do sierpnia 2024 r. aż 95 na 100 aut sprowadzonych do Polski z rynku amerykańskiego ma adnotacje o jakichś uszkodzeniach w przeszłości" - podaje, Matas Buzelis, cytowany przez "Rz" ekspert motoryzacyjny w carVertical.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Inwestycja Żabki w małą gastronomię. To już nie tylko sklep

Polska najlepszym rynkiem dla samochodów uszkodzonych

Jak pisze "Rzeczpospolita", niewiele mniejszy, ponieważ blisko 93-procentowy, odsetek uszkodzonych aut jest w samochodach ściąganych z Belgii, trzeciego co do wielkości źródła zaopatrzenia polskich autokomisów i serwisów internetowych.

W artykule czytamy, że powypadkową historię ma ponad 89 proc. aut sprowadzanych z Niemiec, skąd pochodzi ponad połowa wjeżdżających do Polski aut z drugiej ręki.

"Polska jest jednym z tych europejskich rynków, na które trafia zdecydowana większość samochodów uszkodzonych" - podkreśla w rozmowie z "Rz" Marcel Rotzoll z Carfax Europe.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
motoryzacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(18)
TOP WYRÓŻNIONE (tylko zalogowani)
krab
3 miesiące temu
A kto pozbywa się szybko auta nie uszkodzone . Chyba milionerzy którym się już zbrzydły albo komornicy .
hihot
3 miesiące temu
Dlatego ja mam 5 samochód i wszystkie nowe z salonu . Dziś wolałbym nową Dacie niż złom ze znaczkiem Ałdi czy Wieśwagen .
POZOSTAŁE WYRÓŻNIONE
Lekarz
3 miesiące temu
Czy uszkodzony błotnik czy maska to samochód tak zwany rozbitek. A ile w Polsce rocznie jest kolizji i co wszystkie te samochody trafiają na szrot tak. Kto pisze te durnowate artykuły. Najlepiej żeby wszyscy Polacy kupowali nowe auta bo o to chodzi. Banki by skubały ludzi dyrektor zarabiał by miliony salony by zacierały łapy a zwykły robol by harował po 18 godzin dziennie by spłacać kredyt i oto chodź.
Użytkownik
3 miesiące temu
Jeżeli Polaka nie stać na zakup nowego samochodu to musi się posiłkować taką metodą nabycia - chcą nam za to wciskać elektryki za dopłatą ( mieszkam w bloku , mogę sobie rozwinąć przewód do ładowania)
Emeryt
3 miesiące temu
Gdyby nie te auta z Niemiec że komo wszystkie uszkodzone co jest totalnie bzdurą to Polacy by dalej jeździli starymi gratami jak na Kubie.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (18)
hihot
3 miesiące temu
Dlatego ja mam 5 samochód i wszystkie nowe z salonu . Dziś wolałbym nową Dacie niż złom ze znaczkiem Ałdi czy Wieśwagen .
krab
3 miesiące temu
A kto pozbywa się szybko auta nie uszkodzone . Chyba milionerzy którym się już zbrzydły albo komornicy .
Cvb
3 miesiące temu
Co to znaczy ryzykowne przecież naprawiany ze sztuką jest tak samo wartościowy
Kielczanin40+
3 miesiące temu
Ilu czytelników macie? I czy na pewno w przypadku każdego kupującego ryzyko było identyczne ? .... Ile metod znacie sprawdzenia samochodów?
taa
3 miesiące temu
bo polski rzunt ( bez znaczenia który) wyznaje zasadę, że lepiej sprowadzać złom z całego świata i biadolić nad ekologią, niż umożliwić odświeżenie taboru z wewnętrznego rynku. I dalej utrzymują limit amortyzacji dla firm na poziomie 150 tys, który był nieaktualny już 8 lat temu. O sposobie odliczania kosztów to już nie wspomnę, bo pisowska wataha przeszła wszystko. A dzisiaj to za tę kwotę to nawet kompaktu nie kupisz. A w całym świecie, najliczniejszą grupą kupującą nowe samochody, są firmy...I w Niemczech, Czechach, wymieniają sobie auto na nowe, bez żadnych ograniczeń, a złom sprzedają do Polski.