Do alternatywnego systemu obrotu trafił 1 mln akcji serii A, 55556 akcji serii B, 55550 akcji serii C oraz 191922 akcje serii D.
W ramach oferty akcji serii D, spółka pozyskała prawie 2,5 mln zł brutto. Podstawowym celem emisji akcji serii D było zwiększenie poziomu zapasów, na który spółka przeznaczyła 1,75 mln zł. Pozostałe środki zostały wydane m.in. na rozwój zespołu, strony internetowej o nowe funkcjonalności, optymalizację portalu pod kątem szybkości działania i UX, stworzenie angielskiej wersji językowej oraz platformy B2B.
Kubota od 2019 r. prowadzi działalność na rynku dóbr konsumpcyjnych w segmencie sprzedaży detalicznej oraz hurtowej obuwia, odzieży oraz akcesoriów. Najważniejszymi grupami produktowymi dla spółki są klapki oraz skarpety.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Kubota odkryła karty przed giełdowym debiutem
Historia Kuboty sięga 1994 roku. Wtedy pierwsze piankowe klapki na rzep przyjechały do Polski z Chin. W najlepszym okresie firma sprowadzała 30 kontenerów rocznie. Gwałtowny spadek sprzedaży miał miejsce po 2000 roku.
W 2018 roku marka Kubota została reaktywowana. Po krótkich negocjacjach z Dorotą i Wiesławem Michalskimi oraz ich synami Fundacja Isyrius otrzymała licencję na znak towarowy Kubota i na nowo ruszyła machina promocyjna i sprzedażowa.
Kuboty nosili m.in. Margaret, Filip Chajzer, Milena Lewandowska, Sonia Bohosiewicz, Paluch, a także polscy sportowcy, w tym reprezentacja Polski w siatkówce, w gimnastyce artystycznej, pchnięciu kulą, biegach, tenisie stołowym itp.
Firma przyznaje, że teraz około 70 proc. jej całej sprzedaży stanowią flagowe klapki Kubota Rzep, których oryginalna cena to 40 zł. Choć w ofercie można znaleźć też wersję premium za 160 zł. Jak stwierdza spółka, te najdroższe są w całości robione w Polsce, a tańszy model w Chinach.
Przed giełdowym debiutem każda osoba, która zainwestowała w akcje spółki co najmniej 10 tysięcy zł, otrzymała na pamiątkę klapki.