O sprawie informuje portal wirtualnemedia.pl, który zapytał się PZPN-u, jaka będzie przyszłość umowy między Leroy Merlin a związkiem. W odpowiedzi Grzegorz Stańczuk, dyrektor departamentu marketingu i sponsoringu PZPN, przekazał, że trwają rozmowy ze wszystkimi partnerami nad przedłużeniem umów sponsoringowych.
Leroy Merlin w ogniu krytyki
Związku zatem nie zraża sytuacja, w jakiej znalazła się francuska sieć hipermarketów budowlanych. Polscy klienci nie zostawiają na niej suchej nitki po tym, jak zdecydowała się kontynuować działalność w Rosji po rozpętaniu przez ten kraj wojny w Ukrainie.
Oprócz bojkotu w mediach społecznościowych aktywiści również przygotowują akcje i happeningi informujące klientów sieci o ludobójstwie w Ukrainie. Podmieniają również etykiety i cenniki w sklepach na takie, które mają wskazywać na zbrodnie dokonywane przez Rosjan.
Dalsza część artykułu znajduje się pod materiałem wideo
Nawoływania do bojkotu to jedno a rzeczywistość to drugie. Z analizy UCE Research i Proxi.cloud wynika, że Polacy nie zbojkotowali wszystkich sieci handlowych, które zostały w Rosji. Wśród trzech popularnych marek tylko jedna zanotowała spadek liczby klientów. Do analizy posłużyły obserwacje zachowań blisko 500 tys. konsumentów.
PZPN nawiązał współpracę z InPostem
W poniedziałek 30 maja PZPN ogłosił, że nawiązał współpracę z InPostem. Choć oficjalna wartość kontraktu nie jest znana, to dziennikarze sportowi podawali kwotę 8-10 milionów złotych.
Od 2015 roku głównym sponsorem reprezentacji piłkarskiej jest Grupa Lotos. Umowa między podmiotami wygasa pod koniec 2022 roku; z uwzględnieniem wszystkich premii jest warta około 100 mln złotych - wyliczał portal wirtualnemedia.pl.
Status oficjalnych sponsorów z kolei mają: STS, Biedronka, Oshee, Leroy Merlin i T-Mobile Polska. Partnerami są: Alior Bank, rent99, Fakro i Ustronianka.
Pod koniec marca reprezentacja Polski zakwalifikowała się na Mistrzostwa Świata 2022 po pokonaniu Szwecji 2:0 w meczu barażowym. Turniej odbędzie się w Katarze, który dzięki rywalizacji sportowej stara się podnieść swoje znaczenie na świecie.