Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
MLG
|
aktualizacja

Lidl pokazuje liczby. Tak polskie produkty podbijają inne kraje

12
Podziel się:

W 2023 roku ponad 300 polskich dostawców wyeksportowało swoje produkty w ramach marek własnych Lidla na 28 zagranicznych rynków. Wartość tego eksportu wyniosła blisko 6,5 mld zł - wynika z raportu, jaki Lidl Polska przedstawił na Forum Ekonomicznym w Karpaczu.

Lidl pokazuje liczby. Tak polskie produkty podbijają inne kraje
W ubiegłym roku Lidl Polska kupił od polskich dostawców towary i usługi o wartości 23,3 mld zł (East News, Artur Szczepanski/REPORTER)

Lidl Polska na Forum Ekonomicznym w Karpaczu przedstawił raport dotyczący wpływu Lidl Polska na naszą gospodarkę w 2023 r.

Sieć działa na polski rynku ponad 20 lat. W swojej ofercie ma ok. 450 produktów z oznaczeniem "produkt polski".

Oto jak wygląda eksport polskich produktów

Lidl podkreśla, że na co dzień współpracuje z ponad 840 dostawcami z Polski.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Dlaczego studio z Litwy, pracujące dla Atari, przywozi 50 pracowników na konferencję do Poznania?

- Jesteśmy firmą z którą być może nie jest łatwo zacząć współpracę, ale jak już współpracujemy, to jesteśmy firmą rzetelną, niezawodną i ta współpraca trwa latami - powiedział prezes Lidl Polska Włodzimierz Wlaźlak.

W 2023 roku ponad 300 polskich dostawców wyeksportowało swoje produkty w ramach marek własnych Lidla na 28 zagranicznych rynków. Wartość tego eksportu wyniosła blisko 6,5 mld zł.

W ciągu sześciu lat eksport polskich produktów za pośrednictwem Lidla osiągnął wartość ponad 25 mld zł.

W ubiegłym roku Lidl Polska kupił od polskich dostawców towary i usługi o wartości 23,3 mld zł.

Tak na współpracy z Lidlem zarabiają polskie firmy

Lidl pokazuje także przykłady firm, które korzystają na współpracy z siecią. Firma Polmlek współpracuje z siecią od 2002 roku. Jej produkty są sprzedawane w 11 krajach, a wartość eksportu wyniosła w 2023 roku 279 mln zł. Wartość eksportu firmy Sokpol to 121 mln zł.

10,1 mld zł to wartość dodana wygenerowana dzięki działalności Lidl Polska w sposób bezpośredni, w związku z podstawową działalnością.

Rumunia, Słowacja, Czechy, Litwa, Węgry, Łotwa, Bułgaria oraz Wielka Brytania - to najważniejsze eksportowe rynki, gdzie trafiają polskie produkty za pośrednictwem sieci. Najbardziej popularne polskie produkty to: mięso, wędliny, nabiał pieczywo.

Sieć w Polsce zapłaciła 2,7 mld zł podatków.

W polskich sklepach sieci Lidl i centrach dystrybucyjnych pracuje ponad 27 tys. pracowników.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(12)
WYRÓŻNIONE
cheem?
2 miesiące temu
Co to jest Lidl? Czy to ta firma która dostała rządowe dotacje, w czasie gdy my mieliśmy zakaz dotowania przemysłu stoczniowego i skończyło się to jego upadkiem?
Lukbaj
2 miesiące temu
Wszystko fajnie, tylko to jest sprzedaż pod marką Lidla, to znaczy że większość zysku przechwytuje Lidl, który może w każdej chwili uznać, że dany produkt taniej mu wyprodukuje firma z Litwy czy Rumunii. To jest sam spód łańcucha dostaw i wartości.
Franciszek Św...
2 miesiące temu
Bez tych społeczników nie poradzilibyśmy sobie.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (12)
Hans Klos
2 miesiące temu
Nauczycielka pyta dzieci w szkole o niemieckie obozy pracy w Polsce. Jasiu odpowiada : Lidl, Kaufland, Aldi.
nobo
2 miesiące temu
gdyby nie niemiecki lidl, najwiekszy producent zywnosci w europie czyli Polska, by sobie nie poradzil, pisze money lol a i takie rynki jak Rumunia, Bulgaria, Slowacja, Lotwa, dzieki lidlowi maja co wlozyc do ust lol
Dużo
2 miesiące temu
Tylko dlaczego są tańsze niż w Polsce ?
kollo
2 miesiące temu
Dotowany Lidl próbuje wykończyć Biedronkę, przynajmniej reklamami.
Cuda nad tym ...
2 miesiące temu
Koszałek Opałek pisał ten reklamowy artykuł ?