Lidl Polska na Forum Ekonomicznym w Karpaczu przedstawił raport dotyczący wpływu Lidl Polska na naszą gospodarkę w 2023 r.
Sieć działa na polski rynku ponad 20 lat. W swojej ofercie ma ok. 450 produktów z oznaczeniem "produkt polski".
Oto jak wygląda eksport polskich produktów
Lidl podkreśla, że na co dzień współpracuje z ponad 840 dostawcami z Polski.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
- Jesteśmy firmą z którą być może nie jest łatwo zacząć współpracę, ale jak już współpracujemy, to jesteśmy firmą rzetelną, niezawodną i ta współpraca trwa latami - powiedział prezes Lidl Polska Włodzimierz Wlaźlak.
W 2023 roku ponad 300 polskich dostawców wyeksportowało swoje produkty w ramach marek własnych Lidla na 28 zagranicznych rynków. Wartość tego eksportu wyniosła blisko 6,5 mld zł.
W ciągu sześciu lat eksport polskich produktów za pośrednictwem Lidla osiągnął wartość ponad 25 mld zł.
W ubiegłym roku Lidl Polska kupił od polskich dostawców towary i usługi o wartości 23,3 mld zł.
Tak na współpracy z Lidlem zarabiają polskie firmy
Lidl pokazuje także przykłady firm, które korzystają na współpracy z siecią. Firma Polmlek współpracuje z siecią od 2002 roku. Jej produkty są sprzedawane w 11 krajach, a wartość eksportu wyniosła w 2023 roku 279 mln zł. Wartość eksportu firmy Sokpol to 121 mln zł.
10,1 mld zł to wartość dodana wygenerowana dzięki działalności Lidl Polska w sposób bezpośredni, w związku z podstawową działalnością.
Rumunia, Słowacja, Czechy, Litwa, Węgry, Łotwa, Bułgaria oraz Wielka Brytania - to najważniejsze eksportowe rynki, gdzie trafiają polskie produkty za pośrednictwem sieci. Najbardziej popularne polskie produkty to: mięso, wędliny, nabiał pieczywo.
Sieć w Polsce zapłaciła 2,7 mld zł podatków.
W polskich sklepach sieci Lidl i centrach dystrybucyjnych pracuje ponad 27 tys. pracowników.