- Jesteśmy uśpioną potęgą. Patrząc na to, jak duże jest zainteresowanie naszym biznesem, podejściem rolników do upraw, jak wzrosły dopłaty do konopi, widać, jakie mamy możliwości - przekonuje w rozmowie z money.pl Piotr Liroy-Marzec.
Jak przypomina, Polska jeszcze w latach 70. była potentatem w produkcji konopi, do momentu, kiedy jej uprawa została zakazana przez władze ZSRR. - Teraz jest dobry moment, aby wrócić na tę drogę, jest potencjał. Legislacja na wielu poziomach została dostosowana, wciąż dość dynamicznie się zmienia, mam nadzieję, że zamkniemy rok z kolejnymi ważnymi zmianami - wyjaśnia.
Stworzona przez Piotra Marca marka LiRoyal 2 czerwca zamierza wyemitować akcje w ramach emisji crowdfundingowej. Na sprzedaż będzie seria akcji o łącznej wartości 4,5 mln zł. Kupić je będą mogli wszyscy poprzez portal crowdfundingowy, stając się inwestorami w firmie rapera. Spółka już zapowiada, że jej celem będzie wypłacenie pierwszej dywidendy już w 2023 roku.
Na co przeznaczą pozyskane z akcji pieniądze? - No na pewno nie na wypłaty - śmieje się raper. - Przełożymy te środki na marketing i edukację. Chcemy dotrzeć do ludzi. Pokazać możliwości, jakie dają te produkty.
W planie firmy jest też ekspansja na Niemcy. To tam skupia się trzy czwarte europejskiego rynku konopi. - Niemcy znacznie szybciej od nas wprowadzają zmiany w prawie i budują mocny rynek - wyjaśnia Piotr Marzec.
- Wiem, z czym się mierzę. Znam tę cierniową drogę i zapewniam, że nie mam wybujałych marzeń - dodaje w rozmowie z money.pl.
Polska zielona wyspa
Jak zaznacza Liroy, chce zaskakiwać ludzi nowymi produktami, ale szczegółów nie zdradza. - Rozbudowaliśmy laboratoria, mamy technologię i ekspertów - podkreśla.
W rozmowie z money.pl przekonuje, że w Polsce rośnie popyt na produkty z konopi. Rynek już warty jest około 2 mld euro, a w ciągu najbliższych 7 lat ma znacznie wzrosnąć. Według szacunków do 2028 roku jego wartość ma się co najmniej podwoić.
- Najbliższa dekada przyniesie nam co najmniej dwie silne marki - prognozuje Liroy. - Te nasze możliwości zauważają choćby Amerykanie, którzy do nas przyjeżdżają. Jak sami mówią, Polska może być zieloną wyspą konopi.
Jak przekonuje, przez ostanie lata bardzo zmieniło się podejście Polaków. - Środowiska osób starszych inaczej na to patrzą. Również chrześcijańskie rozgłośnie już nie negują wpływu konopi w leczeniu. Ludzie zauważają, że to nie tylko palenie, ale też kosmetyki, leki, olejki czy inne produkty - wylicza były poseł.
- Przez ostatnie 6-7 lat zrobiliśmy wielki skok w świadomości Polaków. Niejeden sobie przypomniał, że przecież jego babcia uprawiała konopie. Zmienia się wizerunek, ten temat przestaje być tabu - mówi.
- Jesteśmy gotowi, by poddać się wszystkim testom jakościowym. Chcemy być w pełni transparentni. Jestem osobą publiczną i mam za sobą grono fachowców, chcę być gwarantem, że to pewne produkty, że nie przyjedzie policja i nie powie, że to zakazany środek - zaznacza były poseł.
Liroy za ladą
Planowana oferta spółki LiRoyal składa się 26 produktów. Większość z nich będzie sprzedawana w sklepie internetowym marki, ale także w wyspecjalizowanych sklepach stacjonarnych - zarówno polskich, jak i zagranicznych.
Są to m.in. olejki, susze, oraz zestawy stworzone z konopi Sativa Cannabis L pochodzącej z certyfikowanych upraw.
Ale w planach Piotr Marzec ma także otwarcie własnego stacjonarnego sklepu w Warszawie. - Uruchamiamy jeszcze w tym roku - zdradza, a na pytanie, czy sam stanie za ladą, zapewnia ze śmiechem, że na pewno często będzie się tam pojawiał. - Realizuję to jako swoją pasję. To moje dziecko, a ja jestem troskliwym rodzicem - mówi.
Współwłaścicielami LiRoyal oprócz Piotra Liroya-Marca są również Patryk Działkowski i Maciej Sagal. Obaj mają doświadczenie w prowadzeniu biznesu w Polsce, ale też na rynkach zagranicznych.
Działkowski prowadzi firmę GoldGreen, zajmującą się ekstrakcją i przygotowywaniem produktów konopnych opartych o kannabinoidy CBD, CBN czy CBG. Z kolei Maciej Sagal jest właścicielem systemu IT KingAPP, czyli rozwiązania, które odpowiada za infrastrukturę IT oraz działania programistyczne, w tym m.in. system sklepowy, magazynowy, logistyczny oraz ERP produkcyjny.