Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. LOS
|

Łódź pierwszym miastem z autostradowym ringiem. Ale to nie koniec prac na S14

35
Podziel się:

Przed weekendem łódzki oddział GDDKiA otworzył 16 km drogi ekspresowej S14, dzięki czemu wokół Łodzi zamknął się ring dróg dużych prędkości. Ale prace na zachodniej obwodnicy miasta jeszcze się nie kończą. Infrastruktura będzie jeszcze rozbudowywana.

Łódź pierwszym miastem z autostradowym ringiem. Ale to nie koniec prac na S14
Droga ekspresowa S14, stanowiąca zachodnią obwodnicę Łodzi (GDDKiA, GDDKiA)

Północną obwodnicę Łodzi tworzy autostrada A2, wschodnią - A1, południową - droga ekspresowa S8, a zachodnią od piątku (7 lipca) stanowi trasa S14. Tego dnia firma Stecol Corp. z Chin oddała 16 km trasy między węzłami Aleksandrów Łódzki - Emilia.

Trasa S14, która łączy S8 z autostradą A2, ma dwie jezdnie po dwa pasy. Droga została zbudowana w trzech etapach. Realizacja inwestycji zaczęła się ponad dekadę temu. W 2012 r. oddano pierwszą część między Dobroniem a Łodzią (15 km za ok. 500 mln zł).

W 2022 r. otwarto drugi etap - od węzła Retkinia do Aleksandrowa (12 km za ok. 600 mln zł). Trzeci fragment, oddany przed weekendem, kosztował zaś ponad 720 mln zł. Unijne dofinansowanie dla ostatnich dwóch odcinków wyniosło przeszło 900 mln zł.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Greenpact - rozmowa z Robertem Adamczykiem

Zachodnia obwodnica Łodzi otwarta. Ale GDDKiA już szykuje rozbudowę S14

Łódź stała się pierwszym polskim miastem z pełnymi ringiem tras dużych prędkości, ale należy zaznaczyć, że prace na S14 jeszcze się nie kończą. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przygotowuje już rozbudowę nowej ekspresówki.

Obecnie w okolicy węzła Emila ruch z trasy S14, A2 oraz ruchliwej drogi krajowej nr 91 obsługuje rondo. Jest to tymczasowe rozwiązanie. Węzeł ma być rozbudowany za ok. 422 mln zł. Nie stanie się to szybciej niż w 2030 r.

Warto wspomnieć, że potrzeba rozbudowy wynika z tego, że za rządu PiS zarządzono "optymalizację" projektu. Inwestycję okrojono m.in. o część węzłów, ponieważ oferty w przetargach na budowę S14 były zbyt wysokie.

Ponadto pozostaje jeszcze kwestia podłączenia węzła Aleksandrów Łódzki do Łodzi. Jest to zależne od przebudowy (obecnie zrujnowanej) łódzkiej ul. Szczecińskiej, która będzie prowadziła do S14. Prace mają rozpocząć się w 2024 r.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
infrastruktura
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(35)
WYRÓŻNIONE
qaz
rok temu
obwodnica łodzi z brakiem bezpośredniego zjazdu do łodzi.
mechanik
rok temu
w łodzi wszystkie drogowskazy prowadzą na Katowice- to miasto jest chyba najgorzej oznakowane w Polsce!
błysk
rok temu
Wystarczy minimum wiedzy, aby było oczywiste, że budową dróg zarządza GDDKiA, która podlega rządowi, a nie władzy miasta. Ale poziom IQ miłośników pIs-u nie pozwala na taką wiedzę. Czyli tak samo jak naczelny kaczor, można tylko wszystko zwalać na opozycję.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (35)
jbip
rok temu
...kiedy oddadzą S 61 , bo wreszcie ccę na Mazury pojechać
nicki
rok temu
nie ma żadnego ringu!!!!do jego ukończenia brakuje niespełna 2 km bo trzeba zwolnić do prędkości na zwykłej drodze przed rondem!!!!
wirek
rok temu
PIEKARY Śląskie A1 pokażcie jak buduje PO
Marekk
rok temu
Problem jest ze środkowym Pomorzem. Ze środkowej Polski czy okolic Poznania nie idzie się tam dostać rozsądną drogą. Duży obszar bezdroża z samymi drogami wojewódzkimi.
Pytam
rok temu
A kto budowal ? Chinczyk Czy Polak Bo juz poprawki ?
...
Następna strona