L’Oreal przebudowuje swój model biznesowy w USA - donosi Bloomberg. Chodzi o gałąź produktów luksusowych. To efekt zamian zachowań konsumentów wywołanych pandemią koronawirusa - tłumaczy koncern.
Firma odnotowała w ostatnich miesiącach duże wzrosty (65 proc) w kanale sprzedaży internetowej i jednocześnie obserwuje mniejsze zainteresowanie zakupami w salonach stacjonarnych. Sprzedaż spadła o 19 proc.
Klienci na całym świecie wydają mniej na drogie perfumy i makijaż, a dodatkowo ograniczenie sanitarne powodują, że jest mniej okazji do interakcji społecznych.
Dlatego też planuje zamknięcie części sklepów. Ile dokładnie, tego firma nie podała. Wiadomo jednak, że zmiany dotkną około 400 osób w firmie. Niektórzy będą mieli szansę przejść na inne stanowisko - zapewnił L’Oreal.
Francuska firma zatrudnia około 88 tys. osób na całym świecie w ponad 130 krajach.