Sportowcy zarabiają nie tylko na samym sporcie. Największe gwiazdy mogą liczyć na kontrakty reklamowe. Im bardziej znany zawodnik sportowy i im bardziej popularna dyscyplina, tym większa szansa na współpracę z naprawdę fajną marką.
Globalne gwiazdy sportu często zarabiają na kontraktach reklamowych więcej, niż na samym sporcie. Idealnym przykładem jest Michael Jordan, który dzięki swojemu kontraktowi z Nike inkasował ogromne sumy. Lebron James, koszykarz Los Angeles Lakers, z tą samą firmą podpisał dożywotni kontrakt.
Oczywiście możliwości gwiazd sportu nie kończą się na umowach z producentami sprzętu sportowego. W dobrze partnerów reklamowych nie ma żadnych ograniczeń.
Wartość polskich sportowców w ostatnich latach rośnie i reklamują coraz bardziej rozpoznawalne brandy.
Niekwestionowanym liderem pod tym względem jest Robert Lewandowski, który w przeszłości był jedną z twarzy kampanii reklamowych gier komputerowych FIFA. Był też wśród piłkarzy występujących w reklamach giganta sportowego Nike. Obecnie jest twarzą takich marek jak Huawei, Gillette i Head&Shoulders. Jest też ambasadorem T-Mobile w Polsce. W 2021 roku podpisał umowę z firmą odzieżową 4F.
Wschodzącą globalną gwiazdą sportu z Polski jest Iga Świątek. Triumfatorka turnieju Roland Garros z 2020 roku, wdarła się szturmem na rynek reklamowy. Tenisistka rok temu była znana wyłącznie fanom tenisa, ale po wygranej w turnieju wielkoszlemowym, jej rozpoznawalność wzrosła wręcz skokowo. Wraz z sukcesami pojawiły się także intratne umowy reklamowe. Młoda sportsmenka podpisała kontrakt reklamowy z PZU został twarzą spółki Skarbu Państwa. Dodatkowa wiąże ją umowa z producentem sprzęty sportowego Asics. Iga Świątek podpisała umowy z dwiema dużymi markami globalnymi Xioami i Rolex.
Niekwestionowanym polskim królem sportów walki jest mistrz UFC Jan Błachowicz. Cieszynian konsekwentnie realizował swój plan, pokonując po kolei kolejnych przeciwników, aż wreszcie doczekał się możliwości walki o tytuł mistrzowski najbardziej znanej na świecie organizacji sportów walki. W tej chwili uważamy jest za jednego z najlepszych zawodników w swojej kategorii, co potwierdził broniąc tytuł w ostatniej walce. Błachowicz powoli wchodzi do świata reklamy. Został jednym z ambasadorów marki Predator, która należy do Acera. Zawodnik MMA reklamuje profesjonalne laptopy skierowane do graczy. W jego mediach społecznościowych pojawiały się również posty promujące piwo BUH.