Warto pamiętać, że przepisy pozwalają na przewożenie do 240 litrów paliwa w dodatkowych zbiornikach, pod warunkiem że pojedynczy kanister nie przekracza 60 litrów. Zbiorniki te muszą być szczelne i wielokrotnie napełniane.
Kierowcy przewożący paliwo muszą stosować się do regulacji umowy ADR dotyczącej międzynarodowego przewozu materiałów niebezpiecznych. Ważne jest używanie odpowiednich, certyfikowanych zbiorników, takich jak kanistry. Przewożenie paliwa w butelkach czy zbiornikach po innych chemikaliach jest surowo zabronione i grozi karą do 3 tys. zł.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Maksymalne pojemności zbiorników
Dopuszczalna pojemność stałych zbiorników na jednostkę transportową wynosi 1,5 tys. litrów, natomiast na przyczepie limit wynosi 500 litrów. Inż. Karol Kierzkowski, rzecznik Państwowej Straży Pożarnej, podkreśla, że przekroczenie tych pojemności może być niebezpieczne, a także może skutkować wysokimi mandatami.
Nieprzestrzeganie zasad dotyczących przewozu i przechowywania paliwa może prowadzić do grzywien od 20 zł do 5 tys. zł, a w skrajnych przypadkach nawet do aresztu. Dodatkowo mandaty są nakładane za tankowanie z włączonym silnikiem, co może skutkować karą od 100 zł do 300 zł w przypadku nadmiernych spalin lub hałasu.
Przepisy określają, że do 200 litrów oleju napędowego lub benzyny można przechowywać w garażach wolnostojących poniżej 100 mkw., wykonanych z materiałów niepalnych.
W innych garażach dozwolone jest przechowywanie maksymalnie 60 litrów paliwa. Na własne potrzeby można również przechowywać paliwo w certyfikowanych, naziemnych zbiornikach dwupłaszczowych o pojemności do 5 tys. litrów.