Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Krzysztof Janoś
|
aktualizacja

Marki własne zdobywają Europę. W Polsce mają już 1/3 rynku

0
Podziel się:

Marki własne triumfują w całej UE. Najnowsze badania wykazują, że w Polsce ich udział w ciągu roku wzrósł o 10 proc. Wszystko za sprawą nabiału.

Marki własne sieci handlowych szybko podbijają polski rynek.
Marki własne sieci handlowych szybko podbijają polski rynek. (Getty Images)

Nowe wyniki badania "International Private Label Yearbook" za ubiegły rok pokazują, że marki własne zwiększyły udział w rynku w 14 z 19 badanych krajów.

Jak donosi portal Dla Handlu, w Wielkiej Brytanii i Niemczech ten udział jest już na poziomie przekraczającym 40 proc. Najbardziej dynamicznie sytuacja zmienia się w Holandii. W tym kraju udział marek własnych wzrósł o 7 pkt. proc. do 37 proc.

Zobacz także: Krzysztof Simon nie wierzy w reżim sanitarny na stadionach. "Życzę powodzenia temu kto będzie miał nad tym zapanować"

Z kolei w Hiszpanii i Portugalii produkty własne sieci handlowych to aż 43 proc. rynku spożywczego. W naszej części Europy i w Polsce udział ten ocenia się na 30 proc.

Jak przypomina portal "Dla handlu", w Polsce jeszcze w 2018 r. ten udział był na poziomie 20,1 proc. sprzedaży wszystkich produktów spożywczych w Polsce.

Dyskonty, które w Polsce są odpowiedzialne za ponad 80 proc. sprzedaży tego rodzaju produktów, ich potęgę zbudowały głównie na własnych markach nabiałowych.

Masz newsa, zdjęcie, filmik? Wyślij go nam na #dziejesie

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)