Nowe wyniki badania "International Private Label Yearbook" za ubiegły rok pokazują, że marki własne zwiększyły udział w rynku w 14 z 19 badanych krajów.
Jak donosi portal Dla Handlu, w Wielkiej Brytanii i Niemczech ten udział jest już na poziomie przekraczającym 40 proc. Najbardziej dynamicznie sytuacja zmienia się w Holandii. W tym kraju udział marek własnych wzrósł o 7 pkt. proc. do 37 proc.
Zobacz także: Krzysztof Simon nie wierzy w reżim sanitarny na stadionach. "Życzę powodzenia temu kto będzie miał nad tym zapanować"
Z kolei w Hiszpanii i Portugalii produkty własne sieci handlowych to aż 43 proc. rynku spożywczego. W naszej części Europy i w Polsce udział ten ocenia się na 30 proc.
Jak przypomina portal "Dla handlu", w Polsce jeszcze w 2018 r. ten udział był na poziomie 20,1 proc. sprzedaży wszystkich produktów spożywczych w Polsce.
Dyskonty, które w Polsce są odpowiedzialne za ponad 80 proc. sprzedaży tego rodzaju produktów, ich potęgę zbudowały głównie na własnych markach nabiałowych.
Masz newsa, zdjęcie, filmik? Wyślij go nam na #dziejesie