O sukcesie marketingowym Messiego, Adidasa i Argentyny poinformowało CNN. Stacja otrzymała oświadczenie od niemieckiego producenta sprzętu, który zapewnia, że "pracował, aby sprostać nadzwyczajnemu popytowi na koszulki" i zapewnia, że wkrótce "będzie więcej zapasów".
18 grudnia Argentyna po rzutach karnych (po dogrywce było 3:3) pokonała Francję i sięgnęła po trzeci tytuł mistrza świata w historii. Dla 35-letniego Leo Messiego to pierwszy złoty medal na mundialu. I być może ostatni. Kapitan reprezentacji na Lusail Stadium strzelił dwa gole.
Koszulki Messiego wyprzedane
Według informacji CNN replika koszulki meczowej Messiego została wyprzedana na całym świecie tuż przed finałem. Tak ma wynikać m.in. z wyszukiwarki Adidasa, Amazona czy StockX, strony internetowej dla sprzedawców. Gdzieniegdzie można znaleźć koszulkę piłkarza za 500 dol.
Dostępne są jednak trykoty Messiego z francuskiego klubu Paris Saint-Germain.
- Od czasu ich [Argentyny - [przyp. red.] historycznego zwycięstwa natychmiastowo wyprodukowaliśmy ubrania okolicznościowe, a także stworzymy zupełnie nową wersję ich kultowej koszulki, z trzema gwiazdami, aby uczcić ich trzecie mistrzostwo. Zrobimy to dla fanów na całym świecie tak szybko, jak to możliwe - zapowiedział Adidas. Każda gwiazdka na reprezentacyjnej koszulce symbolizuje liczbę zdobytych tytułów mistrza świata.
Szacuje się, że w ostatnim kwartale roku Adidas przy okazji mundialu sprzedał produkty za łączną kwotę 424 mln euro. To 30 proc. wzrost względem poprzedzających miesięcy. Adidas wyjaśnia to "większym popytem" niż w poprzednich edycjach mistrzostw.