Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Martyna Kośka
|
aktualizacja

Mierzeja Wiślana. Koszt przekopu wzrósł o ok. 20 procent. Minister nie jest zaskoczony

75
Podziel się:

- Koszt przekopu Mierzei Wiślanej wzrósł o ok. 20 proc., co odpowiada podwyżce cen na rynku budowlanym - mówił w poniedziałek minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk.

Kopany przez Polskę, długi na 1,3 km kanał żeglugowy, będzie miał docelowo pięć metrów głębokości
Kopany przez Polskę, długi na 1,3 km kanał żeglugowy, będzie miał docelowo pięć metrów głębokości (East News, Jakub Kaminski/East News)

Szef resortu gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej został zapytany na antenie Radia Plus, dlaczego koszty związane z przekopem Mierzei Wiślanej w ciągu ostatnich miesięcy "znacząco wzrosły". Odpowiedział, że "koszty wzrosły ok. 20 proc., ponieważ przetarg, który został rozstrzygnięty, to przetarg na budowę kanału przez Mierzeję Wiślaną i on był zakładany na kwotę 880 mln zł, natomiast cena wzrosła do ok. 950 mln zł, bodajże, niecałego 1 mld zł". Zaznaczył, że odpowiada to podwyżce cen na rynku budowlanym – informuje PAP.

Przypomniał że oferta, która została wybrana, była ofertą najtańszą, poza odrzuconą ofertą turecką, która opiewała na 1 zł. "W związku z tym prace, które zostały rozpoczęte w oparciu o konsorcjum polsko-belgijskie (NDI-Besix - PAP) z dużym doświadczeniem wskazuje, że był to dobry wybór, zgodny z kryteriami zawartymi w postępowaniu przetargowym" - wskazał.

Gróbarczyk dodał, że roboty będę wykonywane w kolejnych przetargach, które "już na dniach zostaną ogłoszone", będą dotyczyć toru żeglugowego przez Zalew Wiślany i modernizacji rzeki Elbląg.

Zobacz także: Obejrzyj także: Agencja Rozwoju Regionalnego w Starachowicach - fundacja dedykowana lokalnym biznesom

Kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną ma mieć około 1 km długości i 5 metrów głębokości. Umożliwi wpływanie do portu w Elblągu jednostek o zanurzeniu do 4 m, długości 100 m, szerokości - 20 m. Budowa kanału ma potrwać do 2022 roku.

Pytany o budowę promu dla PŻB, która miała ruszyć w ubiegłym roku, minister odpowiedział: "w związku z tym, że terminy nam się w ostatnim czasie bardzo rozjeżdżały, pragnę tylko powiedzieć, że trwają cały czas rozmowy w ramach zakupu gotowego projektu od firmy zajmującej się projektowaniem".
Gróbarczyk zapewnił przy tym, że ten proces jest w fazie końcowej. Wyjaśnił, że została zawiązana spółka Polskie Promy, która ma realizować to zadanie. - Ta budowa musi się rozpocząć, tak się musi stać - podkreślił.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

gospodarka
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(75)
WYRÓŻNIONE
ściema
5 lata temu
Wzrost odpowiada wprost proporcjonalnie zwyżce ilości pisiewiczów przyspawanych do projektu. Do tego w końcu służy. Brawo PiS!
To by się
5 lata temu
wpasowało w kłamstwa i penerstwo sekty Prawa i Sutenerstwa.
logiczny
5 lata temu
Po co kraść? Prawdziwe interesy robi się uczciwie a im większe koszty tym większa prowizja.Koniaczek ?;)))
NAJNOWSZE KOMENTARZE (75)
Rym
5 lata temu
Skoro na tvp dają 2mld. To te 200 milionów to na waciki , kto bogatemu zabroni zwłaszcza z naszych podatków
Damian
5 lata temu
Po co to jest potrzebne? Lepiej te pieniądze przeznaczyć na leczenie Polaków!
Normalny
5 lata temu
Super niech kopia nie wazne za jaka kase. Nawet jak przepłaca i tak nam jest ten przekop potrzebny. Pozdrawiam pseudo ekologow bez elementarnej wiedzy i pseudo opozyje co nawet mierzeje nie portafili rozkopac cienasy za ich rzadow a sprzedac LOT to tak itd.. Do zobaczenia przy selfie z przekopu jak wybuduja bo hipokryci wroca
optymista
5 lata temu
kosztorys powykonawczy będzie na 5 miliardów
podlaskie62
5 lata temu
Oczywiście, że droższy, bo naszym należy się więcej.
...
Następna strona