6,9 tys. zł za metr kwadratowy zamiast 12,5 tys. zł - warszawski deweloper Profbud postanowił zażartować z afery, która od kilku dni nie schodzi z pierwszych stron gazet – a więc doniesień, że w sposób nie do końca transparentny udzielił Danielowi Obajtkowi blisko milionowego upustu na zakup apartamentu na Bemowie. Deweloper przekonuje, że cena, za jaką mieszkanie zostało sprzedane, wcale nie była jakąś "okazją życia", bo mieszkanie tyle było warte. Daniel Obajtek również wyjaśnia, że nie ma tu żadnych nieuczciwych układów.
Nie przekonuje to dziennikarzy i opozycji. Dziennikarze money.pl ustalili na przykład, że Daniel Obajtek wcale nie jest jedyną znaną i wpływową osobą, która kupiła mieszkanie na osiedlu "Awangarda".
Tak czy inaczej, Profbud postanowił wykorzystać skojarzenie z 6,9 tys. za metr kwadratowy w reklamie jednego ze swoich osiedli. Każdy, kto mieszka w Warszawie, wie, że ugranie takiej ceny (i nieważne, czy za nowe budownictwo, czy za mieszkanie z drugiej ręki) jest praktycznie niemożliwe. To co, brać, okazja życia?
Studzimy emocje. Promocja dotyczy wybranych mieszkań – ale nie wiemy, ilu. Może jednego, może kilku. Raczej nie ma co się nastawiać, że gdy zadzwonimy, dostaniemy ofertę mieszkania za niepełne 7 tys. zł za metr. Profbudowi nie można jednak odmówić znajomości "real-time marketing", czyli nawiązywania w kampaniach do bieżących wydarzeń.
Ikea pokazuje, co to real-time marketing
Niekwestionowanym mistrzem takiego przekazu marketingowego jest Ikea, która w swoich mediach społecznościowych bawi internautów odniesieniami do wydarzeń społecznych i politycznych. Gdy w 2020 roku książę Harry i jego małżonka Meghan Markle ogłosili wycofanie się z obowiązków pracujących członków rodziny królewskiej, Ikea zaprezentowała krzesło o nazwie "Harry" i opatrzyła je podpisem: "Zrzeczenie się tytułu wcale nie oznacza końca wygód".
Gdy zakończyła się prezydentura Donalda Trumpa, szwedzka siec przypomniała, że ma w ofercie… wycieraczkę do butów "Tramp".
"Brakuje Trampa?" – brzmiał napis na FB. I dalej: "Ty też właśnie się przeprowadzasz?".