GDDKiA komentuje, że to jeden z najtrudniejszych etapów prac przy tej inwestycji. Przygotowania do niego trwały dwa miesiące.
100-metrowy stalowy element waży około 300 ton. W piątek zaczął się proces jego nasuwania na podporę znajdującą się w nurcie rzeki. Operacja odbywa się z prędkością około trzech metrów na godzinę. Stalowa konstrukcja powinna osiągnąć docelową lokalizację w przyszłym tygodniu.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Nowy most z wykorzystaniem starych elementów
Montaż nowej konstrukcji stalowej mostu przez Wisłę w Sandomierzu ruszył w listopadzie ubiegłego roku. Most powstaje z wykorzystaniem podpór starej, 70-letniej przeprawy, która została wyłączona z użytku w 2013 roku. Niecały rok temu zakończyła się rozbiórka starych elementów stalowych, a podpory zostały wzmocnione.
W 2011 roku został wybudowany nowy most, biegnący równolegle do starego obiektu. Docelowo - gdy trwająca obecnie budowa się zakończy - przeprawa przez Wisłę w ciągu drogi krajowej nr 77 Lipnik - Sandomierz - Stalowa Wola - Przemyśl, komunikującej województwo świętokrzyskie z Podkarpaciem, będzie dwujezdniowa.
Kiedy nowy most
Budowa nowego mostu o długości ok. 460 metrów potrwa do końca 2024 roku. Wykonawcą robót jest firma Intop z Tarnobrzega. Koszt inwestycji to ok. 70 mln zł. Pieniądze pochodzą z budżetu państwa. Inwestycja realizowana jest w systemie projektuj i buduj od 2021 roku.