- Teksty będą publikowane m.in. w krajach europejskich, takich jak Francja, Niemcy, Rosja, Włochy, Hiszpania, Wielka Brytania, ale też w Senegalu, Wenezueli, Meksyku, Kuwejcie, Malezji, Tajlandii czy Singapurze – mówi PAP Michał Kłosowski, szef działu projektów międzynarodowych Instytutu Nowych Mediów realizującego projekt "Opowiadamy Polskę światu".
Instytut został założony przez Eryka Mistewicza, dawnego dziennikarza, następnie eksperta od wizerunku. INM realizuje głównie kampanie za pieniądze Polskiej Fundacji Narodowej i państwowych spółek.
Kłosowski twierdzi, że najnowsza kampania to odpowiedź "na zapotrzebowanie redakcji z całego świata, swoistej sieci zainteresowania Polską i Europą Środkową, którą udało się stworzyć w ostatnich latach".
- Dziennikarzy ciekawi, jak Polska radzi sobie z pandemią, jak działa nasza giełda, jakie pomysły mają Polacy na dalszy rozwój gospodarki – wyjaśnia Kłosowski.
- Polska jest w czołówce państw OECD pod względem wzrostu wynagrodzeń. Średnie wynagrodzenie wzrosło w Polsce o 25 proc. w porównaniu z rokiem 2015, podczas gdy wśród państw OECD było to zaledwie 5 proc. Pozostajemy też krajem z jednym z najniższych poziomów bezrobocia w UE. Jednocześnie wzrasta produktywność pracy – w latach 2015–2019 rosła ona mniej więcej o 5 proc. rocznie – najwięcej wśród wszystkich państw OECD – takie tezy będzie głosił premier Morawiecki w ramach nowej akcji promocyjnej.
Z kolei prezes Giełdy Papierów Wartościowych Marek Dietl będzie podkreślał, iż "przez ostatnie 30 lat PKB Polski zostało więcej niż potrojone, co implikuje realny wzrost gospodarczy średnio 4 proc. rocznie". Dietl będzie zachwalał giełdę jako idealne miejsce do inwestowania.
- Efektywny rynek kapitałowy jest elementem tworzonego przez polski rząd ładu gospodarczego, w którym inwestowanie giełdowe zgodne jest z zasadą indywidualnej odpowiedzialności za warunki bytowe – zasadą realizowaną w warunkach regulacyjnej rzetelności i społecznej solidarności – mówi Dietl.
Koszt kampanii? Nieznany
Wcześniejsze edycje "Opowiadamy Polskę światu" związane były z rocznicami wybuchu II wojny światowej, wyzwolenia obozu w Auschwitz, Bitwy Warszawskiej, Grudnia’70 czy urodzin św. Jana Pawła II. Najnowsza odsłona projektu realizowana jest przez Instytut Nowych Mediów przy wsparciu Giełdy Papierów Wartościowych, Ministerstwa Spraw Zagranicznych i Polskiej Agencji Prasowej. Koszt kampanii na razie nie jest znany.
W tym roku firma Mistewicza organizowała już publikacje w światowych mediach (z Giełdą Papierów Wartościowych, Ministerstwem Spraw Zagranicznych i Polską Agencją Prasową), współpracowała z Ambasadą RP w Rosji (ponoć bez wynagrodzenia) i promowała Jana Pawła II na zlecenie Orlenu.