Mr Hamburger to marka gastronomiczna, która działała na terenie województwa śląskiego. Pierwszy lokal sieci został otwarty w Katowicach w 1990 r. - czytamy na facebookowym profilu sieci.
Mr Hamburger był pierwszą siecią serwującą dania fast food w tym regionie, pojawił się w Polsce wcześniej niż konkurencja z zagranicy, ale od ponad 10 lat zaliczał finansowe problemy. Jak podaje "Puls Biznesu", w latach 2013-2019 firma tylko raz zamknęła rok z zyskiem.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Nie pomogły plany naprawcze
Mr Hamburger zaczął podejmować kroki zaradcze, a pandemia COVID-19 i związany z nią lockdown przyspieszyły programy naprawcze. Pod koniec 2020 r. sieć postawiła na nową strategię na lata 2021-2023. Głównymi założeniami miało być otwarcie 35 nowych lokal z funkcją drive thru, które miały stanąć przy głównych arteriach Śląska.
Sieci udało się pozyskać nowego inwestora. Jednak mimo przyjętych założeń, spółka cały czas notowała straty - zmniejszyła przychody z 8,2 mln zł w 2020 r. do 5,9 mln zł w 2021 r.
Klamka zapadła
Nie udało się jej uratować. 29 listopada firma postanowiła złożyć wniosek o ogłoszenie upadłości w trybie zwykłym.
Kontynuowanie działalności sieć uzależniała od powodzenia otwarcia siódmego lokalu oraz znalezienia zewnętrznego finansowania. Do problemów Mr Hamburgera doszły koszty związane z prowadzeniem działalności. Zaporowe okazały się ceny energii elektrycznej oraz produktów spożywczych, które są niezbędna do prowadzenia gastronomii.
Ponadto od początku 2023 r. rząd planuje wprowadzenie nowej stawki płacy minimalnej, co spowodowałoby wzrost kosztów zatrudnienia aż o 30 proc.