Największy w historii transport rzeczno-drogowy jest elementem projektu, którego celem jest przewiezienie elementów instalacji budowanego przez PKN Orlen Kompleksu Olefin III. Jego rozbudowa ma zwiększyć produkcję petrochemiczną i ograniczyć jej wpływ na środowisko.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Jak podano w komunikacie prasowym, realizacja etapu rzecznego wymagała od DSV (podmiotu odpowiedzialnego za transport) przeprowadzenia szeregu inwestycji infrastrukturalnych, w tym wykonania ekspertyz nabrzeży w Gdańsku i Płocku, wzmocnienia nabrzeża w Płocku, budowy placu magazynowego w Płocku, jak i pozyskania specjalistycznych dźwigów o udźwigu odpowiednio 650 i 1200 ton, które umożliwiły załadunek i rozładunek elementów inwestycji z barek.
Kolumna petrochemiczna
Dziewiątego maja rozpoczął się pierwszy etap drogowy transportu kolumny petrochemicznej z nabrzeża Wisły do miejsca docelowego – Zakładu Produkcyjnego PKN ORLEN w Płocku.
Transport ukraińskiego zboża. Jest kluczowy problem
"Do jej transportu wykorzystywany jest 72-osiowy zestaw SPMT – liczący łącznie 576 skrętnych kół. Inaczej mówiąc, długość transportowanego ładunku wraz z zestawem przekracza wysokość 10-piętrowego budynku mieszkalnego", czytamy w informacji prasowej.
Dodano, że DSV, za zgodą i we współpracy z właściwymi urzędami, dostosowała do wymogów projektu infrastrukturę drogową. Transport wymagał przebudowy 8 rond znajdujących się na trasach przejazdu, modyfikacji ponad 20 kolizyjnych linii energetycznych i czasowego demontażu kilkudziesięciu latarni ulicznych oraz szeregu świetlnych i zwykłych znaków drogowych, które ograniczały przepustowość trasy.
- Transport Wash Tower to z pewnością jeden z największych transportów, które kiedykolwiek zrealizowano drogami publicznymi w Polsce. – powiedział Grzegorz Samoć, dyrektor działu Projects DSV i szef całego projektu