W tym miesiącu Podkarpacki Zarządu Dróg Wojewódzkich ogłosi przetarg na budowę kolejnego odcinka trasy nr 855 (2,9 km) wraz z mostem na Sanie. Konstrukcja ma mieć 1,7 km długości. Pod tym względem nie będzie miała sobie równych w regionie.
- To będzie najdłuższy most na Podkarpaciu. Myślę, że pod względem architektonicznym, ale także względem rozwiązań komunikacyjnych, będzie to niezwykle ważna inwestycja. Na pewno przysłuży się do usprawnienia komunikacji na terenie miasta oraz gmin, przez które będzie przebiegać - mówi wojewoda podkarpacki Ewa Leniart.
Prezydent miasta Lucjusz Nadbereżny dodaje: - To inwestycja, która ma kluczowe znaczenie w nowym układzie komunikacyjnym Stalowej Woli. Inwestycja będzie stanowić nową bramę nie tylko dla miasta, ale też dla sąsiednich gmin oraz włączy się do drogi ekspresowej S74.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Zielone światło dla najdłuższego mostu na Podkarpaciu
Wojewoda podkarpacki wydał już decyzję o realizacji inwestycji drogowej (tzw. ZRID). Innymi słowy - budowa drogi wojewódzkiej oraz mostu ma zielone światło. Ruszy oczywiście dopiero po rozstrzygnięciu przetargu budowlanego. Zakończyć ma się natomiast w ciągu najbliższych trzech lat - do 2026 r.
Szacuje się, że inwestycja pochłonie ok. 350 mln zł. Więcej o kosztach będzie można mówić, gdy wpłyną oferty do przetargu. Budowa może uzyskać dofinansowanie (do 80 proc. wartości kontraktu) w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
Zakres robót obejmuje wykonanie oświetlenia na całej długości projektowanego odcinka DW 855, chodniki, ciągi pieszo-rowerowe, przepusty drogowe z przejściami dla zwierząt i płotki dla płazów. Do tego przebudowany zostanie wał przeciwpowodziowy.
Lucjusz Nadbereżny zwraca uwagę na konstrukcję mostu, zwieńczonej dwoma pylonami w kształcie H, z których będą odchodzić metalowe cięgna. - To nowy symbol rozwojowy Stalowej Woli - twierdzi prezydent miasta.
Jeśli chcesz być na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami ekonomicznymi i biznesowymi, skorzystaj z naszego Chatbota, klikając tutaj.