Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. KKG
|
aktualizacja

Na taksówkę długo poczekasz. Wielka skala odejść z branży

40
Podziel się:

Od września zamówienie przejazdu taksówką będzie wyjątkowo trudne, bo z rynku już zniknął co trzeci kierowca. Czas oczekiwania na kurs wzrósł nawet o 60 proc., a ceny skoczyły o jedną piątą - czytamy w środowym wydaniu "Rzeczpospolitej". Wszystko z powodu zmian w przepisach.

Na taksówkę długo poczekasz. Wielka skala odejść z branży
Od września zamówienie przejazdu taksówką będzie wyjątkowo trudne (PAP, Szymon Pulcyn)

Pandemia przetrzebiła szeregi tradycyjnych taksówkarzy, a teraz - po wprowadzeniu obowiązku posiadania polskiego prawa jazdyrezygnuje wielu obcokrajowców stanowiących motor napędowy firm świadczących usługi przewozu osób przez aplikację. Eksperci twierdzą, że konsekwencje pasażerowie odczują już od września, gdy zakończy się martwy dla taxi okres wakacyjny - informuje dziennik.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Przypadki napaści seksualnej w "taksówkach na aplikację". Ofiar jest coraz więcej. "Skandal!"

Od początku 2024 r., jak wskazuje, biznes w tej branży zawiesiło 2455 firm, głównie jednoosobowych działalności - wynika z najnowszych danych Dun & Bradstreet (DNB). Prawie 600 kolejnych zlikwidowano.

Tomasz Starzyk, ekspert DNB, wskazuje, że od początku czerwca do 14 sierpnia z rejestrów zniknęło ponad 200 taksówek.

To wróży potężne braki po stronie podaży. Mniejsze i większe kłopoty w tym roku ma ponad 3 tys. firm taksówkowych, głównie jednoosobowych działalności gospodarczych - mówi Starzyk.

A to tylko, jak zaznacza, wierzchołek góry lodowej. - Wielu kierowców taxi, zwłaszcza jeżdżących z aplikacją Uber, Bolt czy FreeNow, nie ma własnej działalności i pracuje na różnych umowach. Skala odejść z branży może być więc dużo większa niż pokazują dane DNB. Firmy z tego sektora szacują, że zmiana prawa wyeliminowała 30 proc. kierowców - podkreśla ekspert w rozmowie z "Rz".

- Kiedy w czerwcu tego roku zmieniono przepisy, wprowadzając obowiązek posiadania polskiego prawa jazdy przez wszystkich kierowców świadczących usługi przewozowe, rynek drżał na myśl o konsekwencjach - zauważa Łukasz Witkowski, współzałożyciel Natviol, aplikacji rozliczeniowej dla kierowców i kurierów, cytowany przez gazetę. - I obawy się potwierdzają: problemy z dostępnością taksówek są ogromne - wskazuje "Rz".

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(40)
TOP WYRÓŻNIONE (tylko zalogowani)
Leszek
4 miesiące temu
Idąc tokiem myślenia autora, to przy małej ilości kierowców stawki za przejazd dla pasażera automatycznie powinny wzrosnąć. Rzeczywistość temu przeczy, gdyż stawki są na takim samym poziomie jak przed 17 czerwca lub niższe. Uber i Bolt ma taką politykę, iż im dłuższy przejazd tym niższa stawka. Stąd też bardzo często Uber i Bolt za km przejazdu płaci 1,1 zł do 1,5 zł. Stąd też, jako normalnie myślący facet nie wiem jak jazda za powyższe stawki może się opłacać dla kierowcy? Innymi słowy! Uber i Bolt ma gdzieś kierowców, gdyż ZAWSZE zarobi na kursie od 25% do 40% opłaty pasażera. I dla menagerów obu firm tylko to się liczy. Kierowca (praktycznie) jest dla nich osobą, którą należy maksymalnie wydoić!
POZOSTAŁE WYRÓŻNIONE
Przemek
4 miesiące temu
Bardzo dobrze uber i te ala aplikacje zatrudniające osoby które przyjechały do pl i nie znają nawet podstawowych słów przepraszam ale mnie się te zaostrzenia bardzo podobają brawo
Alan
4 miesiące temu
Ten artykuł to kpina! Sponsorowana manipulacja i straszenie ludzi za pomocą mediów
Slaw
4 miesiące temu
Dbać trzeba o obywateli Polakow ,.którzy płacą podatki i ZUS. Ci taksowkarze nie są pasożytami .bolt uber i podobni to ludzie i firmy ktorzy nic nie dają dla Polski i Polaków. Wykorzystują sytuację.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (40)
camp.
4 miesiące temu
Na szczęście ceny biletów ZTM nie drożeją. Przynajmniej tramwaj w korkach nie stoi. Powinni jeszcze włodarze miast przeprogramować światła, aby tramwaje zawsze miały wolny przejazd i zatrzymywały się wyłącznie na przystankach.
Ideologia
4 miesiące temu
Monopol a cena w górę?
tak to wygląd...
4 miesiące temu
rezygnują ci obcokrajowcy którzy mają prawka tylko na kozę a na samochody to lewizna więc bardzo dobrze
sam
4 miesiące temu
w czym problem? moga sami przejsc do bolta albo ubera
d3v
4 miesiące temu
proszę brać przykład z Duńczyków. Aby zostać taksówkarzem w Danii trzeba znać komunikatywny język duński i zdać egzamin. Nie ma żadnych uberów itp a zawód taksówkarza jest tam bardzo prestiżowy. Niestety ceny przejazdów również :)
...
Następna strona