- Zainteresowanie jest spore i stale rośnie, gdyż konsument staje się coraz bardziej świadomy, wiele osób stara się żyć według filozofii "zero waste" - komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl Dorota Patejko, dyrektor ds. komunikacji i CSR w Auchan Polska.
Dwa lata temu sieć zaczęła testy w hipermarkecie na warszawskiej Woli, a następnie w Piasecznie. Testy dotyczyły działu "Bazarek", w którym są produkty na wagę, na sztuki lub na litry. Dorota Patejko zapewniła, że klienci bardzo pozytywnie odebrali taką formę robienia zakupów, więc sieć poszerzyła tę możliwość na działy Wędliny i Sery na wagę oraz owoce i warzywa.
- Wiele osób stara się żyć według filozofii "zero waste", więc ta możliwość jest adresowana przede wszystkim do nich, ale każdy tutaj korzysta: środowisko (ograniczamy plastikowe opakowania), klient (ogranicza odpady), firma (oszczędza na opakowaniach), więc jest to relacja win-win-win - wyjaśniła Dorota Patejko w rozmowie z Wirtualnymi Mediami.
Auchan chce, by klienci robili zakupy do własnych opakowań we wszystkich sklepach sieci do końca sierpnia lub do połowy września.
Auchan ma w Polsce 74 hipermarkety.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl