Jak informuje serwis fpiec.pl, nowy burger składa się przede wszystkim z grochu, dzięki czemu zawiera więcej białka niż klasyczny, wołowy kotlet. Do tgo znacznie więcej błonnika.
Wszystko za sprawą marki Sweet Earth, którą Nestle kupiło w 2017 roku.
– Współpraca z tak dużą firmą jak Nestlé to świetne rozwiązanie dla naszej firmy, która nie ma jeszcze tak ogromnej wiedzy na temat rozwoju marki i możliwości przetwarzania żywności na większą skalę – powiedział Brian Swette, współzałożyciel Sweet Earth.
Nestle chce, żeby warzywne burgery bardziej przypominały mięso. Stąd zamiast soi wybrano groch, a do tego pszenicę.
- Nadaje delikatną i soczystą strukturę, której ludzie oczekują od mięsa – tak skład nowego burgera tłumaczy Kelly.
Awesome Burger ma pojawić się w amerykańskich sklepach spożywczych, stołówkach uniwersyteckich oraz restauracjach.
Dopiero od reakcji amerykańskiego rynku będzie zależało, czy burger trafi również na europejskie rynki.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl