Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
PGO
|
aktualizacja

Netflix wykrwawia się. Serwis traci widzów drugi kwartał z rzędu. Pomogą reklamy?

98
Podziel się:

970 tys. abonentów stracił Netflix w drugim kwartale 2022 r. Największy serwis streamingowy na świecie chce zmienić tendencję wskazującą na odpływ widzów, choć tegoroczne straty są i tak mniejsze od prognozowanych. Szykowane są nowe rozwiązania dotyczące reklam oraz dostępu do kont.

Netflix wykrwawia się. Serwis traci widzów drugi kwartał z rzędu. Pomogą reklamy?
Netflix traci abonentów. Serwis szykuje duże zmiany (Getty Images, 2022 Getty Images)

Netflix poinformował, że stracił 970 tys. abonentów w drugim kwartale tego roku i obecnie ma ich ponad 220 mln całym świecie. Straty są niższe niż przewidywano, co jednak nie zmienia podejścia szefostwa serwisu, które widzi pilną potrzebę zmian.

Wyniki Netflixa. Tak źle nie było od 10 lat

W drugim kwartale 2022 r. Netflix stracił 1,3 mln abonentów w USA i Kanadzie, ale łączna strata była mniejsza, bo serwis zyskał w innych rejonach świata, zwłaszcza w Azji.

Wcześniej, w pierwszym kwartale br. oferujący filmy na życzenie popularny serwis streamingowy stracił 200 tys. "stałych" widzów. Tym samym po raz pierwszy od dekady Netflix nie odnotował kwartalnego wzrostu liczby abonentów. Winą za sytuację serwis obarczył m.in. napięcia ekonomiczne, dzielenie się hasłami i rosnącą konkurencję na rynku streamingu.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Co dalej z filmem o Beacie Kozidrak? Reżyser Piotr Domalewski komentuje

Warto zauważyć, że widzowie rezygnowali z subskrypcji mimo pojawienia się w ostatnich tygodniach flagowej premiery Netflixa, czyli czwartego sezonu serialu "Stranger Things".

Prognozy dla Netflixa. Będzie lepiej

W gąszczu danych przyprawiających kierownictwo Netflixa o ból głowy są także te pozytywne, dotyczące prognoz. W trzecim kwartale 2022 r. na subskrypcję ma zdecydować się około miliona widzów.

Mimo optymistycznych przewidywań Netflix podjął działania ratunkowe. Serwis zajął się m.in. kwestią dzielenia haseł do kont. W miniony poniedziałek ogłosił, że trwają testy nowej funkcji w pięciu kolejnych krajach Ameryki Łacińskiej, pozwalającej użytkownikom na "dodanie domu" za dodatkowe 2,99 dol. miesięcznie.

Reklamy na Netfliksie

Takie decyzje mają przeciwdziałać zjawisku polegającemu na korzystaniu z platformy bez płacenia za nią. Netflix szacuje, że dzieje się tak nawet w 100 mln gospodarstw domowych na całym świecie. W planach jest wprowadzenie płatnego udostępnienia konta, a testy tego rozwiązania miały wypaść obiecująco.

Netflix chce też wprowadzić reklamy, choć najprawdopodobniej nie obejmą one wszystkich filmów i seriali w ofercie. W przypadku ich wprowadzenia subskrypcja byłaby tańsza. Uruchomienie reklam ma nastąpić na początku 2023 r. Poprzednio spółka poinformowała o wprowadzeniu nowego modelu biznesowego jeszcze w tym roku.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(98)
WYRÓŻNIONE
Kkkkk
2 lata temu
No jak wprowadzom reklamy to napewno zatrzymają subskrybentów. Może powinni przestać wciągać w produkcję poprawność polityczną bo trochę za dużo tego homo, a czarny jarl w wikingach to już przegięcie.
Żołnierz Sera
2 lata temu
W każdym filmie musi być przedstawiciel Lgbt i ktoś mocno mocno opalony.
innuit
2 lata temu
Więcej silnych, czarnych, niezależnych trans-gender dziwolągów wpychanych na siłę do każdej produkcji. Tego potrzebuje teraz świat! Koniecznie zwiększyć ilość kochających inaczej, podwoić!
NAJNOWSZE KOMENTARZE (98)
Lucky Luciano...
2 lata temu
W serwisie jestem że wzgledu w wiekszosci dlatego że nie oglądam poje.. reklam. Zgadzam się z tym że treść jest różnorodna jeżeli chodzi o seksualność i jakoś aż tak mnie to nie przeszkadza.bo mam świadomość tego że tak było od tysięcy lat to jak jest coś nad wyraz zawsze mogę wybrać coś innego, taka natura człowieka. Ale jak place różnorodna usluge w której mam wybor i dodatkowo ktoś chce mnie jeszcze dymać reklamami już bez wyboru to uprzejmie dziękuję... przyznaje że nie przeczytałem artykułu i nie wiem czy te reklamy dotyczą tylko kont nie premium ale domyślam się że zmierza to w tym kierunku żeby nie było kont premium jak z telewizja bo algorytm wyliczył że to się będzie bardziej opłacać
figa
2 lata temu
Problem w tym, że na tych platformach typu Netflix, Disney+ czy Prime w zasadzie nie ma co oglądać. Jeden, dwa filmy czy seriale są warte uwagi i tyle. Wykupiłam Disney+ licząc na jakieś ciekawe nowości, a tam same starocie! Dzieciaki obejrzały sobie kilka filmów i rezygnujemy, bo ile razy można Marvela czy Star Wars wciągać? A poza tym zgadzam się z opiniami, że dosłowność we współczesnych produkcjach nie pozostawia wiele wyobraźni. Serio nie muszę oglądać ostrych scen żeby domyślić się co robi dwóch panów.
Rezygnuje
2 lata temu
Nic sensownego poza ozark i better call saul tam nie obejrzałem zresztą wszystko jest i tak na darmowych platformach i płacenie za coś co jest w necie w ten sam dzień co premiera w netflixie mija się z celem
Hipokryci
2 lata temu
Czytam komentarze i normalnie smiac mi sie chce z was z tymy waszymi "promuje LGBT, murzyni, nie chrzescijanie" jestescie ograniczeni do "biał czlowiek, hetero i nic innego". A 100% facetow tu komentujacych nie raz milo spedzalo czas na filmach dla doroslych w ktorych byla tylko jedna płeć- hipokryci co utkneli w średniowieczu umyslowym- swiat nie jest biały jest roznorodny i pogódźcie sie z tym.
Robson
2 lata temu
Taka polityka, to było do przewidzenia że się tak skończy.
...
Następna strona