W amerykańskich mediach od jakiegoś czasu krążyły plotki o tym, że Instagram przygotowuje się do wprowadzenia NFT, czyli niezbywalnych tokenów. W trakcie South by Southwest potwierdził to Mark Zuckerberg, dyrektor generalny Mety - pisze coindesk.com.
NFT wkrótce na Instagramie
Pracujemy nad wprowadzeniem NFT na Instagram w niedługim czasie - przekazał Mark Zuckerberg.
Kiedy dokładnie miałoby to nastąpić? Założyciel Facebooka nie był w stanie wskazać dokładnej daty. Zamiast tego wyraził nadzieję, że nastąpi to już w nadchodzących miesiącach.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Meta nie odpowiedziała na prośbę o komentarz i więcej informacji w tej sprawie.
To potwierdzenie doniesień "Financial Times" ze stycznia. Gazeta poinformowała, że Meta pracuje nad udostępnieniem użytkownikom Facebooka i Instagrama możliwości wyświetlania NFT na swoich profilach.
Meta już wcześniej przygotowywała się do wprowadzenia NFT
W październiku 2021 r. koncern Facebook zmienił nazwę. Od tamtego momentu nazywa się "Meta". To nawiązanie do koncepcji metawersum, czyli internetu w technologii rozszerzonej rzeczywistości. W money.pl opisywaliśmy to szczegółowo w artykule dostępnym poniżej.
Już wtedy Mark Zuckerberg zapowiadał, że "internet przyszłości" będzie wspierać technologię NFT, czyli non-fungible token, niewymienialny token. NFT to pewnego rodzaju przedmiot (towar np. plik lub wirtualna usługa) z unikalnym certyfikatem własności. Jest twoje, jest wyjątkowe, każdy może to zobaczyć, jak również informację, że jest twoje.
NFT w zasadzie może być wszystko - od obrazu artysty, czy sceny w filmie, po uśmiech celebryty. Niewymienialność takiej rzeczy z certyfikatem należy rozumieć jako brak odpowiednika lub masowego odpowiednika. NFT podlegają mechanizmom handlu i inwestycji, ale same w sobie są bardziej wartością kolekcjonerską niż pieniądzem.
Tokeny były tak często odmieniane przez wszystkie przypadki w ostatnim czasie, że Collins Dictionary wybrało "NFT" słowem roku.