Profile zaufane, których ważność nie została przedłużona, stały się nieaktywne i teraz nie będzie ich można wykorzystać w usługach e-administracji.
- W takim przypadku będziemy musieli ponownie założyć profil zaufany, korzystając z jednej z czterech metod: bankowości elektronicznej, wideo weryfikacji, wykorzystania dowodu osobistego z warstwą elektroniczną lub potwierdzenia tożsamości w jednej z placówek - powiedział zastępca dyrektora Centralnego Ośrodka Informatyki Maciej Górski.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Profil zaufany. Zmiany w logowaniu
Dodał, że są to m.in. oddziały ZUS, urzędy gmin i urzędy skarbowe.
Ministerstwo Cyfryzacji informowało, że po przedłużeniu ważności profilu zniknie jego powiązanie z kontem bankowym. "Do profilu zaufanego zalogujesz się tylko nazwą użytkownika lub adresem e-mail, a metoda autoryzacji logowania do profilu zmieni się na SMS z kodem lub push w aplikacji mObywatel, jeśli ta metoda była wcześniej używana" - czytamy.
Aby ponownie logować się do profilu zaufanego danymi konta bankowego, należy zalogować się do swojego profilu zaufanego za pomocą nazwy użytkownika lub adresu e-mail oraz hasła, a następnie zmienić dostawcę tożsamości na bank.
Profil zaufany to podpis elektroniczny do podpisywania podań i wniosków składanych do podmiotów publicznych.