Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
aktualizacja

Niemcy chcą lansować technologię wodorową. "Z całych sił"

23
Podziel się:

Minister gospodarki RFN Peter Altmaier opowiedział się za promowaniem w UE zielonego wodoru jako czystego paliwa przyszłości.

Na wodór stawia np. europejski gigant lotniczy Airbus. Tu model bezemisyjnego samolotu napędzanego wodorem
Na wodór stawia np. europejski gigant lotniczy Airbus. Tu model bezemisyjnego samolotu napędzanego wodorem

U progu zwołanej na poniedziałek w Berlinie wirtualnej konferencji dotyczącej wykorzystania wodoru w europejskiej energetyce, minister gospodarki Peter Altmeier (CDU) wezwał do stworzenia w Europie wspólnego rynku technologii potencjalnie przyjaznych dla klimatu. Ważną rolę może w nich odgrywać wodór.

Zielony wodór jest centralnym nośnikiem energii przyszłości, którego potrzebujemy na drodze do neutralności klimatycznej – powiedział Altmeier.– Dlatego musimy teraz wytyczać w UE kierunek działań na rzecz stworzenia europejskiego rynku opartego na wspólnych zasadach – dodał niemiecki polityk.

Altmeier zapowiedział, że w czasie prezydencji w Radzie UE, którą Niemcy piastują do końca roku, zamierza "z całych sił popchnąć" temat wodoru. W jego produkcję mają być też zaangażowani międzynarodowi partnerzy, podkreślił niemiecki polityk, który oprócz komisarza UE ds. energii Kadri Simson, zaprosił na konferencję m.in. Fatiha Birola, dyrektora międzynarodowej Agencji Energetycznej (MAE) i Ann Mettler z Gates Ventures, inicjatywy badawczej założyciela Microsoftu Billa Gatesa.

Zobacz także: Ekologia i Ekonomia, jak zbudować zieloną przyszłość

Niemiecka i europejska strategia wodorowa

Uczestnicy konferencji chcą omówić perspektywiczne możliwości większego wykorzystania wodoru w Europie. Centralną rolę odgrywają przy tym kwestie takie jak konieczność zapewnienia niezbędnych inwestycji, m.in. w infrastrukturę oraz stworzenie ram prawnych dla konkurencyjnego rynku tego nośnika energii.

Komisja Europejska chce, by Europa stała się pionierem w wykorzystywaniu wodoru jako nośnika energii. W tym celu na początku lipca br. KE przedstawiła program strategii wodorowej i partnerstwa z przemysłem, który do 2050 roku ma umożliwić wykorzystanie wodoru na szeroką skalę. Priorytetowy ma być przy tym zielony wodór, produkowany z wykorzystaniem energii odnawialnej – słonecznej lub wiatrowej, i dlatego uchodzący za neutralny pod względem emisji CO2. W okresie przejściowym mają być jednak promowane także te firmy, które produkują wodór w oparciu o paliwa kopalniane.

Wodór występuje w przyrodzie na wiele różnych sposobów, na przykład w wodzie, ale prawie nie istnieje w czystej postaci. Dlatego dla wykorzystania go jako nośnika energii, musi być uzyskiwany w czystej postaci przy użyciu innych źródeł energii. Jeżeli są to bezemisyjne źródła, mówi się o zielonym wodorze.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
Deutsche Welle
KOMENTARZE
(23)
WYRÓŻNIONE
Dfhhj
4 lata temu
Oby ,bo nie mam zamiaru ładować dziado-elektryka 2 godziny ,zanim dalej pojadę.
Luki
4 lata temu
Oj pitu pitu była już wierzba, brykiet, biopaliwa i masę innych wynalazków tylko po to by interes się kręcił... Powinniśmy inwestować i rozwijać to co mamy swoje a nie wspierać oszołomów lobistycznych którzy całe to eko mają w du bo sami jeżdżą furami z silnikiem 4.0 w środku skóra z byczka i latają prywatnymi samolotami bo z motłochem nie będą się gnieździć. Pokażcie mi ekologa który chodzi w liściach zamiast ubrań, zimą siedzi w lesie w szałasie z gałęzi nie używa telefonu, laptopa, prądu i czego tam jeszcze człowiek nie wymyślił. Bo inaczej to nie jest ekolog tylko zwykły kręt.
figo
4 lata temu
Swietna propozycja dla lotnictwa,a wszyscy na tym skorzystaja.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (23)
już się ciesz...
4 lata temu
Junkers Ju 2022 będzie miał większy udźwig bomb .
NIc NIE JEST ...
4 lata temu
SKUTKOW UBOCZNYCH... CZY WODOR BYL BADANY NA INNYCH RODZAJ SZKODLIWOSZCZI DLA SRODOWISKA I LUDZKOSZCZI. A KOSZTA JEGO PRODUKCJI... ... NIC A NIC NIE JEST NA MIARE NASTEPNEGO WIEKU CO CZLOWIEK WYMYSLI.. .. TERAZ ZAKRYWAJA BUBEL NOWY O JEGO SKUTKACH UBOCZNYCH.. ZAWSZE JEST TAK Z NOWYM TOWAREM NA RYNKU. CZY NOWYM LEKARSTWEM NA RYNKU... ODNOSNIE WODORU.. POWINNI DAWACZ BROSZURKE PRZY KUPNIE JAK BARDZO SZKODZI. JAK DAWAJA BROSZURKE PRZY KUPNIE LEKARSTW.. BIEDA ABY ROBICZ FORSE.. A NIC INNNEGO..
wilk
4 lata temu
Cały swiat powinien dogadać się w tym temacie a nie tylko same Niemcy było by Łatwiej i szybciej i lepiej dla ziemi
Vito
4 lata temu
Jest kilka ciekawych problemów z tym wodorem. Po pierwsze : atomy wodoru są tak małe że ,,przechodzą" przez każdy materiał. Do rozdzielenia mieszaniny tlenu i wodoru (para wodna przez łuk elektryczny nad siatką Dewarda) służy kawałek blachy wykonanej z palladu. Wodór przechodzi przez pallad jak woda przez sito. Tlen już nie przelezie. z innymi metalami jest podobnie. Trzymanie wodoru w metalowej butlach to jak trzymanie wody w skarpecie. Muszą być ,,wyklejone" bardzo wyrafinowaną technicznie powłoką. Ale to wszystko to ,,Pikuś". Ekolodzy wkręcili Świat w 1985 r w aferę freonową. Ok. Było, minęło. Ale dzisiaj wiadomo że za ,,Dziury Ozonowe" nie jest odpowiedzialny żaden freon tylko promieniowanie kosmiczne i wodór który jest uwalniany z 4 kilometrowej warstwy lodu pod jego działaniem . Odkrył to i opisał rosyjski naukowiec, pracując i robiąc pomiary przez kilka lat na Antarktydzie. Ale jego praca została całkowicie odsunięta i zablokowana. Bo mówi prawdę. Co więc będzie się działo z warstwą ozonową tuż nad naszymi głowami, nie nad okolicami okołopodbiegunowymi gdy do atmosfery umkną setki, tysiące metrów sześciennych wodoru wyciekających ze zbiorników samolotów, w czasie tankowań itp ? Coś mi się wydaje że emisja będzie zerowa ale ukatrupi nas promieniowanie ultrafioletowe ,przed którym chroni nas warstwa ozonowa.
antek7
4 lata temu
przecież mamy polskie autobusy na wodór więc tylko je promować i cieszyć się czystym powietrzem a może w przyszłości polskie tramwaje i auta dostawcze na wodór
...
Następna strona