Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Robert Kędzierski
|

Niemcy nie radzą sobie z chińską konkurencją. Samochody elektryczne pogrążają eksport

41
Podziel się:

Analitycy Pekao zwracają uwagę na fundamentalne zmiany zachodzące w niemieckim przemyśle motoryzacyjnym. Najnowsze dane wskazują na pogłębiającą się nadwyżkę w handlu pojazdami elektrycznymi, która stanowi już około połowy całkowitej nadwyżki w sektorze samochodowym.

Niemcy nie radzą sobie z chińską konkurencją. Samochody elektryczne pogrążają eksport
Chińskie samochody coraz popularniejsze (GETTY, Bloomberg)

Analiza danych z Oxford Economics i Destatis pokazuje, że eksport niemieckich pojazdów elektrycznych systematycznie rośnie od 2017 roku, przy stabilnym poziomie importu z Chin. Jest to szczególnie widoczne w przypadku eksportu do innych krajów niż Chiny, który wykazuje stały trend wzrostowy w ostatnich latach.

Transformacja sektora motoryzacyjnego

Raport Allianz wskazuje z kolei na głębokie zmiany strukturalne w niemieckim przemyśle samochodowym. Producenci muszą mierzyć się z potrójnym wyzwaniem: zagrożeniami taryfowymi ze strony USA, rosnącymi oczekiwaniami klientów dotyczącymi samochodów połączonych z internetem oraz luką technologiczną w obszarze pojazdów elektrycznych.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Potentat rynku makaronów wskazuje duży problem polskiego rolnictwa. Zenon Daniłowski w Biznes Klasie

Szczególnie niepokojące są dane dotyczące zatrudnienia. Przemysł motoryzacyjny doświadcza znaczących redukcji. Robert Bosch planuje zwolnienie 3800 pracowników, Schaeffler - 2800, a ZF Friedrichshafen między 11000 a 14000 osób.

Perspektywy dla branży

Niemiecka branża motoryzacyjna stoi przed koniecznością fundamentalnej transformacji. Kluczowym wyzwaniem jest utrzymanie konkurencyjności w obliczu rosnących kosztów energii i presji cenowej ze strony producentów azjatyckich. Według raportu Allianz, ponad jedna trzecia niemieckich firm przemysłowych ogranicza inwestycje w podstawowe procesy produkcyjne ze względu na wysokie koszty energii.

W szerszym kontekście, eksport niemieckich samochodów tradycyjnych (spalinowych i hybrydowych) wykazuje tendencję spadkową, podczas gdy segment pojazdów elektrycznych notuje wzrosty. Jest to sygnał głębokiej transformacji całego sektora motoryzacyjnego w kierunku elektryfikacji.

Analiza danych handlowych wskazuje również na zmieniającą się dynamikę w relacjach z kluczowymi partnerami handlowymi. Podczas gdy eksport do Chin wykazuje oznaki stabilizacji, rynek amerykański staje się coraz ważniejszym kierunkiem dla niemieckich producentów samochodów.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(41)
TOP WYRÓŻNIONE (tylko zalogowani)
bubu
1 tyg. temu
Nie darze miloscia Niemcow ale prosze wszystkich zadowolonych z ich trudnosci wziac pod uwage, ze jestesmy wielkim producentem podzespolow do ich samochodow. Ich kryzys uderzy takze w nas i byc moze mocniej. Jedyna mozliwosc to wycofanie sie UE z idiotycznego zakazu pojazdow spalinowych. Tylko Ursula woli zaorac swoja gospodarke i kilka sasiednich niz przyznac sie do bledu.
Ela
7 dni temu
Za takie coś jak zielony ład powinni pójść siedzieć na długie lata.
Suwrenn
1 tyg. temu
Przynajmniej na złość Putinowi odmrażą sobie uszy
POZOSTAŁE WYRÓŻNIONE
MamyDość
1 tyg. temu
Jeszcze się dziwią? Do pandemii za 100 tys zł można było bez problemu kupić porządne, rodzinne auto. Teraz takie samo wyceniają na 160 tys. A Polaków na to nie stać bo pensje ledwo zabezpieczają żarcie i rachunki.
Orzeł
1 tyg. temu
Szolca i Urszulę powinni powiesić w centrum Berlina!!! Zielone łady i ratowanie świata takie ma skutki
Adler
1 tyg. temu
Bez chińskiej konkurencji też sobie nie radzą bo to jest szajs na baterie którego nawet w Niemczech nikt nie chce a ci którzy je kupują to szybko przesiadają się na normalne auta
NAJNOWSZE KOMENTARZE (41)
Gacek
2 dni temu
Wystarczy zlikwidować unie i wróci normalność ekonomiczno gospodarcza. Każdy komunizm umiera
Ccc
5 dni temu
Niemoge się doczekać upadku całkowicie niemieckiej gospodarki i razem z nią upadku platformy obywatelskiej z tym żałosnym premierkiem
Mar
6 dni temu
Trzeba jeszcze bardziej opodatkować energię, wtedy będą bardziej konkurencyjni
Kolo
6 dni temu
Elektryki nie są eko. Bzdury ue opowiada
Rolnik z Best...
6 dni temu
A jakość części zamiennych? Tragedia, czasem te tańsze są lepiej wykonane niż oryginały. Dlatego przy cenach części, robocizny u mechanika zacznę spoglądać w stronę elektryków. Chociaż marzę o czymś z V8 ale nie ogarnę serwisu.
...
Następna strona