Jak informuje TUV w najnowszym raporcie, spośród ponad 10 milionów przebadanych pojazdów "67,9 proc. tych badań nie wykazało usterek – auta zaliczyły przegląd". Diagności wskazują, że 11,5 proc. samochodów miało drobne usterki pozwalające jednak na dopuszczenie do ruchu, natomiast aż 20,6 proc. pojazdów wykazywało poważne problemy techniczne wykluczające możliwość poruszania się po drogach bez naprawy.
W Niemczech koszty przeglądów nie są regulowane odgórnie. "Sam przegląd samochodu osobowego kosztuje ok. 90 euro (czyli ok. 390 zł), a komplet obejmujący badanie techniczne i badanie emisji spalin – ok. 150 euro (ok. 652 zł)" - czytamy w raporcie TUV. Za dodatkowe badanie techniczne po wykryciu usterek trzeba zapłacić 30 euro.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Najlepsze i najgorsze modele
Wśród aut 2-3 letnich najlepiej wypada Honda Jazz - "statystycznie nieco ponad dwie Hondy Jazz na każdych 100 przebadanych, ma problem z zaliczeniem badania przy pierwszym podejściu" - podaje TUV. Na przeciwnym biegunie znajduje się Tesla Model 3, która ma znaczące problemy z zawieszeniem.
W kategorii aut 4-5 letnich tradycyjnie najlepiej wypada Porsche 911. "niemal co piąta Tesla model 3 z poważną wpadką na przeglądzie, to fatalny wynik" - alarmują diagności z TUV w swoim raporcie.
Starsze roczniki pod lupą
W przypadku aut 8-9 letnich bardzo dobrze wypada Volkswagen Golf Sportsvan. Jak podkreślają autorzy raportu, "mimo sportu w nazwie, w Niemczech ten model wybierają chętnie ci, którzy doceniają... że wsiada się do niego wygodniej niż do normalnego Golfa".
Wśród pojazdów 12-13 letnich ponownie najlepszy wynik osiąga Porsche 911. Na uwagę zasługuje również "świetny rezultat Mitsubishi ASX i to w wieku, w którym wiele aut japońskich marek ma już poważne problemy z korozją, której niemieccy diagności nie tolerują" - wskazują eksperci TUV.