Z informacji money.pl wynika, że pełniącym obowiązki prezesa ma zostać Jerzy Kurella, dotychczasowy członek zarządu ds. korporacyjnych. Jak słyszymy, sprawa ma związek z wtorkową decyzją rządu w sprawie całej grupy lotniczej. Jak poinformował premier Donald Tusk, na wniosek ministra aktywów państwowych podjęta została decyzja o przeniesieniu Polskiej Grupy Lotniczej do Ministerstwa Infrastruktury.
Michał Fijoł odwołany ze stanowiska prezesa PLL LOT
Jak wynika z ustaleń money.pl, powodem odwołania szefa LOT-u miało być podjęcie dalszych kroków w kierunku budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego. - Przeniesienie spółki do resortu infrastruktury jest związane z konsolidacją projektów transportowych w kontekście CPK - słyszymy w resorcie aktywów państwowych.
W tle tej operacji, jak ustaliliśmy, są spory koalicyjne. - To jest wojna Polski 2050, bo tam są ich ludzie - konkretnie od Bartmińskiego i Hołowni. To ludzie Hołowni odwołali prezesa LOT na sam koniec, gdy stracili władztwo nad tym. To takie "ostatnie tchnienie" Bartmińskiego, to on bardzo chciał go odwołać, bo prezes nie chciał z nim współpracować - przekonuje jeden z rządowych rozmówców.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Tej wersji nie potwierdza rozmówca z PL 2050. - Jeśli to się zdarzyło, to nie z naszej inicjatywy - zapewnia i przedstawia inną interpretację. - Widocznie w MAP zebrała się klika PO-PSL i zaczęła rozdawać spółki między siebie, a naszych ludzi wypycha poza te spółki. Zakładam, że to zemsta za procedowanie, pomimo sprzeciwu Platformy i ludowców, naszej ustawy o odpartyjnieniu państwowych spółek - przekonuje rozmówca z Polski 2050.
Rada nadzorcza LOT-u powołała Michała Fijoła na stanowisko prezesa spółki w czerwcu 2023 r. Fijoł związany był z PLL LOT od stycznia 2016 r. - najpierw jako pełnomocnik zarządu ds. handlowych, a od marca 2017 r. jako członek zarządu ds. handlowych.
Polskie Linie Lotnicze LOT działają od 1929 r. Głównym akcjonariuszem PLL LOT jest Skarb Państwa, który ma 69,3 proc. udziałów w spółce. Drugim akcjonariuszem (30,7 proc.) jest Polska Grupa Lotnicza (PGL), należąca w 100 proc. do Skarbu Państwa.