Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. PBE
|

Nowe przyłącza do ładowania elektryków. Chcą inwestycji "wzdłuż dróg"

Materiał powstał w ramach ekologicznej akcji WP naturalnie.
8
Podziel się:

Dla największych spółek energetycznych w Polsce dystrybucja prądu jest najbardziej rentownym segmentem. Jednocześnie jest on wąskim gardłem transformacji, ponieważ starzejąca się infrastruktura może się okazać niewydolna w obliczu gruntownej przebudowy całego systemu - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".

Nowe przyłącza do ładowania elektryków. Chcą inwestycji "wzdłuż dróg"
Auta elektryczne potrzebują nowej sieci dystrybucji prądu (Adobe Stock, FotoDax)

"Według szacunków Urzędu Regulacji Energetyki (sprzed dwóch lat) do 2030 r. sieć dystrybucyjna będzie wymagała inwestycji rzędu aż 130 mld zł. Wydatki największych koncernów energetycznych na ten cel były w ostatnich latach niewystarczające. To ma się zmienić – wynika ze strategii ogłaszanych przez spółki energetyczne" - pisze "DGP".

Gazeta podaje, że jednym z głównych zadań będzie wymiana linii czy stacji transformatorowych, aby zmniejszyć straty na przesyle. Spora część stacji powstała w latach 70. i 80. XX w. i jest już przestarzała. Pieniądze mają być wydawane na wzmocnienie sieci na obszarach wiejskich, by lepiej dostosować infrastrukturę do przyłączania powstających tam dużych mocy odnawialnych.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Pierwszy McDonald's W Polsce "Amerykanie postawili jeden warunek" - Rafał Sonik w Biznes Klasie

"Wzdłuż dróg konieczne będzie stworzenie przyłączy do punktów ładowania pojazdów elektrycznych. Do tego dochodzi budowa magazynów energii i wymiana liczników na inteligentne, by lepiej zarządzać systemem".

Ile kosztuje podróż elektrykiem?

Jak pisaliśmy w sierpniu na money.pl przejechanie 100 km samochodem napędzanym olejem napędowym kosztuje średnio 30,41 zł. "Taki sam dystans pokonany autem elektrycznym to wydatek 42,22 zł. Takie liczby wyłaniają się z cyklicznego rządowego opracowania, które przygotowuje Ministerstwo Przemysłu. Wynika z niego, że w II kwartale najtańsze były samochody napędzane LPG - w ich przypadku koszt pokonania 100 km to 22,12 zł".

Jazda samochodami elektrycznymi może być jednak tańsza. - Z naszej analizy wynika, że jazda samochodem elektrycznym jest nieporównywalnie tańsza niż autem z napędem konwencjonalnym, gdy ładujemy go w domu, wykorzystując własną instalację fotowoltaiczną lub tańszą taryfę nocną - wyjaśniał nam Bartłomiej Derski z serwisu wysokienapiecie.pl.

Ładowanie auta elektrycznego z własnej instalacji fotowoltaicznej to koszt około 5 zł za każde 100 km. W przypadku pobierania energii z sieci, ale korzystając z tańszej taryfy nocnej, będzie to 15 zł za 100 km.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
energetyka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(8)
TOP WYRÓŻNIONE (tylko zalogowani)
Tania
3 dni temu
Napisz jeszcze o koszcie tej taniej fotowoltaiki do ładowania samochodu elektrycznego 2x droższego niż spalinowy! 🤗
Ministra
3 dni temu
Świetna sprawa dla ludzi, którzy mają dom i panele z dopłat podatników i najlepiej wiatrak również bo zimą słońca mało a też nie zawsze wieje... więc dobrze jest zainwestować w magazyn energii najlepiej też z dopłat podatników żeby tanio jeździć drogim elektrykiem!
Cóż
3 dni temu
Większość operatorów wprowadziła tzw. idle fee, czyli opłatę za blokowanie ładowarki po naładowaniu. Więc wstajesz w nocy i szukasz wolnego miejsca aby przeparkować ... załóżmy w centrum dużego miasta, w którym jesteś w delegacji 👌
POZOSTAŁE WYRÓŻNIONE
Miodzio
3 dni temu
Znajomym w EV padł silnik, koszt: 40k. Na szczęście na gwarancji. W DE 30% osób, które wcześniej miały EV zdecydowanie bierze diesla. Zresztą sami się przekonacie co to za wynalazek.
Jadąc
3 dni temu
8 mką na MOPach nie widziałem żadnej stacji ładowania , podejrzewam że tak samo jest przy innych trasach szybkiego ruchu
rzeczywistość
3 dni temu
Pan Bartłomiej ze wspomnianego serwisu zapomniał,że wówczas do ceny tanku należy doliczyć amortyzację instalacji elektrycznej...a ta tania nie była....i pewnie kolejne naście lat będzie spłacana...
NAJNOWSZE KOMENTARZE (8)
Emeryt
2 dni temu
To teraz najważniejsze - przyłącza dla elektryków.... Myślenie w Polsce boli...
Jadąc
3 dni temu
8 mką na MOPach nie widziałem żadnej stacji ładowania , podejrzewam że tak samo jest przy innych trasach szybkiego ruchu
rzeczywistość
3 dni temu
Pan Bartłomiej ze wspomnianego serwisu zapomniał,że wówczas do ceny tanku należy doliczyć amortyzację instalacji elektrycznej...a ta tania nie była....i pewnie kolejne naście lat będzie spłacana...
Ciekawski
3 dni temu
Czyli jak włożymy te 130 mld w nowe linie energetyczne, wymienimy sprawne samochody spalinowe na elektryki, kupimy z Chin panele a z Niemiec wiatraki i obsadzimy nimi całą Polskę to Ziemia przestnie płonąć 😏
Ministra
3 dni temu
Świetna sprawa dla ludzi, którzy mają dom i panele z dopłat podatników i najlepiej wiatrak również bo zimą słońca mało a też nie zawsze wieje... więc dobrze jest zainwestować w magazyn energii najlepiej też z dopłat podatników żeby tanio jeździć drogim elektrykiem!