Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. LOS
|

Nowy Jedwabny Szlak się rozkręca. Coraz większy ruch na trasie Polska - Chiny

32
Podziel się:

Po zastoju, który nastąpił po wybuchu wojny w Ukrainie, można spokojnie uznać, że Nowy Jedwabny Szlak wrócił do żywych. Dowodzą tego statystyki wymiany towarów. Ruch, zgodnie z oczekiwaniami ekspertów, napędził kryzys na szlaku przez Morze Czerwone i Kanał Sueski.

Nowy Jedwabny Szlak się rozkręca. Coraz większy ruch na trasie Polska - Chiny
Kolejowy terminal przeładunkowy w Małaszewiczach wymaga poważnej modernizacji, by wykorzystywał potencjał Nowego Jedwabnego Szlaku (Cargotor, Cargotor)

Jemeńscy bojownicy Huti od miesięcy atakują statki płynące przez Morze Czerwone, aby - jak twierdzą oficjalnie - wywrzeć presję na Izraelu i doprowadzić do zawieszenia broni w Strefie Gazy. Tego efektu nie osiągnęli, ale pochodną kryzysu, zgodnie z prognozami rozmówców money.pl, jest ożywienie Nowego Jedwabnego Szlaku.

Zarówno szlak przez Kanał Sueski, jak i NJS to ważne drogi dla wymiany handlowej między Azją a Europą. Z tym że kolejowy pas szczególnie istotny dla Chin.

Pisaliśmy, że dane za styczeń, udostępniane przez firmę UTLC Eurasian Rail Alliance jasno wskazują, że rośnie transport towarów pociągami między Polską a Państwem Środka. Wzrost utrzymał się w lutym.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Rektor jednej z najlepszych uczelni biznesowych na świecie - prof.Grzegorz Mazurek: Biznes Klasa #22

Nowy Jedwabny Szlak między Polską a Chinami - dane za luty 2024 r.

Z Polski do Chin kolejowym Nowym Jedwabnym Szlakiem w ubiegłym miesiącu przetransportowano ok. 8030 ton towarów, co oznacza wzrost o blisko 250 proc. rok do roku. Jeśli chodzi o kontenery, to wysłano ich z naszego kraju 1574, czyli o ok. 187 proc. więcej niż w lutym 2023 r.

Tonaż towarów przewiezionych w drugą stronę - do Polski - wzrósł rok do roku ponad 155 proc. do 148 530 ton. Znajdowały się w 22 916 kontenerach, co stanowi wzrost względem lutego 2023 r. o 150 proc.

Więcej pracy ma tzw. suchy port w Małaszewiczach na granicy z Białorusią. Do Chin wysłano ze wschodniej granicy Polski 3660 ton (wzrost o ok. 237 proc.) w 952 kontenerach (wzrost o 280,8 proc.). Do polskiego rejonu przeładunkowego trafiło natomiast 144 540 ton (wzrost o 163 proc.) w 22 070 kontenerach (wzrost rok do roku o ok. 166 proc.).

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(32)
WYRÓŻNIONE
Mondry
9 miesięcy temu
Olać europejski skansen handlować z Chinami zarabiać na handlu i podatkach .
Yyg6
9 miesięcy temu
Chinczyk ma Tajwan podobnie jak Donbas w głębokiej ślepej kiszce i robi biznes. Wowka mógłby Xi buty czyścić bo do niczego innego się nie nadaje. Tylko głupoty opowiada w ruskiej tv. Tak się robi wielką politykę i interesy.
Wujek Dobra R
9 miesięcy temu
CPK budować szybko. Za towarami jadą ludzie. Toż to biznesssss nieskończenie wielki dla nas.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (32)
mki
9 miesięcy temu
A USA nam na to pozwalają ? Może jakieś sankcje ?
Pingo
9 miesięcy temu
Eksport z Polski to jeden mały stateczek. Taka kropelka ładunku.
Wwyy
9 miesięcy temu
Należy za wszelką cenę ograniczyć zwożenie tego badziewia z Chin bo to wszystko w krótkim czasie ląduje na śmietnikach.
POL-EXIT
9 miesięcy temu
I dlatego cpk jest zbędne, bo jest w niemczech.
Yyg6
9 miesięcy temu
Chinczyk ma Tajwan podobnie jak Donbas w głębokiej ślepej kiszce i robi biznes. Wowka mógłby Xi buty czyścić bo do niczego innego się nie nadaje. Tylko głupoty opowiada w ruskiej tv. Tak się robi wielką politykę i interesy.
...
Następna strona