Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
MLG
|
aktualizacja

Nowy rozkład jazdy. Rekord na ważnej trasie ma zostać pobity

10
Podziel się:

W niedzielę weszła w życie zmiana kolejowego rozkładu jazdy, w którym m.in. skróci się czas przejazdu z Warszawy do Zakopanego – podróż potrwa 4 godz. 44 min - poinformowały Polskie Linie Kolejowe. Przed korektą najszybsze pociągi pokonywały tę trasę w 4 godz. 53 min.

Nowy rozkład jazdy. Rekord na ważnej trasie ma zostać pobity
Korekta kolejowego rozkładu jazdy, krótszy przejazd z Warszawy do Zakopanego (Adobe Stock, MOZCO Mat Szymański)

PKP PLK poinformowały też, że z Krakowa do Zakopanego najszybszy pociąg pojedzie w 2 godz. 17 min, a z Zakopanego do Krakowa w 2 godz.14 min.

Zmiany na kolei

Od marcowej korekty trasę z Krakowa do Trójmiasta najszybszy pociąg pokona w 4 godz. 52 min, z Warszawy do Gdańska w 2 godz. 29 min, z Warszawy do Poznania w 2 godz. 29 min, z Lublina do Warszawy w 1 godz. 45 min, a z Bydgoszczy do Warszawy w 2 godz. 56 min.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: "Wielka ściema" w innowacjach. Wystarczyło mieć pomysł na startup. Jakub Dwernicki -Biznes Klasa #20

W komunikacie przypomniano, że PKP PLK zakończyły prace związane z budową tzw. bajpasu kartuskiego, czyli przygotowaniem łącznie 15 km linii kolejowych nr 234 na odcinku Gdańsk Kokoszki – Stara Piła oraz nr 229 na odcinku Stara Piła – Glincz. Od 10 marca będzie to alternatywna trasa łącząca Kartuzy z Gdańskiem, która po rozpoczęciu modernizacji linii nr 201 Bydgoszcz – Trójmiasto będzie pełnić rolę trasy objazdowej na czas zamknięć torowych.

Bajpasem kartuskim przejedzie 6 par pociągów w ciągu doby. Średni czas przejazdu z Kartuz do Gdańska Wrzeszcza wyniesie około 50 minut. W ramach projektu PKP PLK przebudowały perony na stacjach i przystankach Gdańsk Kokoszki, Leźno, Stara Piła i Żukowo Zachodnie.

Nowe przystanki PKP

Zarządca kolejowej infrastruktury poinformował też, że w woj. zachodniopomorskim pociągi zatrzymają się na nowych przystankach w Kołobrzegu, Świdwinie i Goleniowie. Przystanki Kołobrzeg Radzikowo i Świdwin Zamek powstały w ramach "Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025", natomiast przystanek Goleniów Park Przemysłowy powstał w ramach budowy Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej.

W woj. łódzkim pasażerowie wsiądą do pociągów z nowego przystanku Stare Grudze na trasie Łódź – Łowicz, który zastąpi przystanek Grudze. Nowy, wyższy peron jest zlokalizowany bliżej przejazdu kolejowo-drogowego. Dzięki tej zmianie mieszkańcy będą mieli lepszy dostęp do kolei. Dotychczas pociągi zatrzymywały się kilkaset metrów dalej.

Z kolei w woj. pomorskim lepszy dostęp do kolei zapewni nowy przystanek Otomino na trasie Gdańsk – Kartuzy (tzw. bajpas kartuski), pomiędzy stacjami Stara Piła i Żukowo Zachodnie. Lokalizacja obiektu w sąsiedztwie przejazdu kolejowo-drogowego zapewni łatwy dostęp do pociągów w kierunku Trójmiasta, Żukowa i Kartuz.

Jak poinformowały PKP PLK, w woj. wielkopolskim w marcowej korekcie do dyspozycji pasażerów będzie nowy przystanek Patrzyków między Kramskiem, a Koninem na linii Warszawa – Poznań. Przystanek został zbudowany ze środków "Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021 – 2025".

W woj. małopolskim oddany do użytku zostanie kolejny peron (nr 1) na nowym przystanku Nowy Sącz Gorzków oraz przejście podziemne, umożliwiające bezpieczne dojście do pociągu.

Korekta rozkładu jazdy będzie obowiązywała do 9 czerwca tego roku.

PKP PLK, zarządca kolejowej infrastruktury, jest odpowiedzialny za układanie rozkładu jazdy dla pociągów pasażerskich, towarowych oraz specjalnych. Rozkład powstaje na zamówienie i według wytycznych przewoźników.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(10)
WYRÓŻNIONE
Polak
10 miesięcy temu
Samochody x2 droższe niż 3 lata temu, paliwo drogie, historia zatacza koło i będzie jak za komuny, wszyscy pociągami, autobusami, tramwajami, bo tylko bogatego będzie stać na samochód, a wynagrodzenia zwykłych ludzi na etacie wystarcza tylko na podstawowe opłaty i produkty spożywcze, a dzieci będzie jeszcze o połowę mniej. Tego chce Unia dla swoich obywateli, cofnięcia się w rozwoju, biedy I depopulacji. Tymczasem reszta świata będzie rozwijać jak Europa w poprzednim wieku i chińczyk będzie się śmiał, że Polak robi za miskę ziemniaków i będzie przyjeżdżał pozwiedzać skansen. Europa popełnia masowe samobójstwo, największy jej wróg nią rządzi, a ludobójstwo i niewolnictwo zasłaniają klimatem i emisja CO2, bo to lepiej brzmi niż masowe mordę, wyludnianie i doprowadzanie nie zamoznych do biedy. UE zachowuje się jak III rzesza wobec okupowanych krajów, skąd taka nienawiść do zwykłych ludzi?
Jakub The Pol...
10 miesięcy temu
2024 rok i takie predkosci...masakra
Ile razy?
10 miesięcy temu
Chwileczkę. Jestem pokoleniem PRL, mieszkającym w małej muejscowości, który przechodził złodziejską transformację ustrojową krótko po ukończeniu szkoły średniej. Widziałam likwidację i niszczenie zakładów pracy, niszczenie transportu publicznego, niszczenie ziem i dobra narodowego począwszy od pomników przez budynki kultury, szkół, dworców i jej infrastruktury. Itd. Gdy ta zmiana nadeszła i wielu ludzi zostało oszukanych przy tych przemianach, rządy zaczęły z pieniędzy tych ludzi po wielu latach ponownie stopniowo odzyskiwać, budować, odnawiać majątek narodowy który wcześniej wyprzedali, zniszczyli itd. W PRL była dobrze rozwinięty transport publiczny. Były autobusy PKS i pociągi PKP które dojeżdżały do każdegej tzw dziury nie raz dziennie a kilka razy i te dojazdy się zwiększały a nie kurczyły. Niszczyć jest łatwo, ale odbudować trudno. Dlaczego ponownie emeryt ma finansować coś co już dawno wybudował?
NAJNOWSZE KOMENTARZE (10)
realista
10 miesięcy temu
noo... całe dziewięć minut szybciej, to nawet kawy nie zdążę wypić. ŻENADA, gdyby to była no powiedzmy godzina, to byłoby się czym chwalić, a tak... to nie wiem czy się śmiać czy płakać
Jan
10 miesięcy temu
Z Warszawy do poznania 2godz. 29 minut? no to sprawdzimy w rozkładzie który to pociąg.
W kosmos
10 miesięcy temu
też latamy. Tylko, co z tego ma przeciętny obywatel? To że zostanie kosmicznie wydojony? Nie piszcie o technologii bo do niej dostęp ma mały procent ludzi ze względu na zarobki lub kolejki i wiek (służba zdrowia).
Ile razy?
10 miesięcy temu
Chwileczkę. Jestem pokoleniem PRL, mieszkającym w małej muejscowości, który przechodził złodziejską transformację ustrojową krótko po ukończeniu szkoły średniej. Widziałam likwidację i niszczenie zakładów pracy, niszczenie transportu publicznego, niszczenie ziem i dobra narodowego począwszy od pomników przez budynki kultury, szkół, dworców i jej infrastruktury. Itd. Gdy ta zmiana nadeszła i wielu ludzi zostało oszukanych przy tych przemianach, rządy zaczęły z pieniędzy tych ludzi po wielu latach ponownie stopniowo odzyskiwać, budować, odnawiać majątek narodowy który wcześniej wyprzedali, zniszczyli itd. W PRL była dobrze rozwinięty transport publiczny. Były autobusy PKS i pociągi PKP które dojeżdżały do każdegej tzw dziury nie raz dziennie a kilka razy i te dojazdy się zwiększały a nie kurczyły. Niszczyć jest łatwo, ale odbudować trudno. Dlaczego ponownie emeryt ma finansować coś co już dawno wybudował?
Stach
10 miesięcy temu
Od kilkunastu lat latem wyjeżdżam do Zakopanego ale ani razu nie zdarzyło aby pociąg przyjechał punktualnie. Zdarzało się , że pociąg potrafił się spóźnić 4 godzny więc te parę minut to nic. Wystarczyło by aby tylko się nie spóźniały pociągi co w Polsce chyba jest nie możliwe bo wszyscy kolejarze pasażerów mają gdzieś.