Jak wynika z danych śledzenia statków dostarczonych przez Bloomberga i Kpler, statek typu Aframax, o nazwie Huihai Pacific, w końcu rozładował prawie 770 tysięcy baryłek ropy ESPO w Chinach.
Niezależne chińskie rafinerie, zwane teapot, koncentrujące się w prowincji Shandong, do tej pory były entuzjastycznymi odbiorcami ropy ESPO i Sokol z rosyjskiego Dalekiego Wschodu ze względu na korzystne zniżki i krótki czas transportu - zaznacza Bloomberg.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Jednak w obecnej sytuacji mogą one być zmuszone do pokrycia znacznie wyższych kosztów przewozu, by kontynuować zakupy.
Początkowo Huihai Pacific miał dotrzeć do Dongjiakou, portu w Szantungu, ale w rezultacie spędził na morzu prawie cztery tygodnie, co znacznie przekroczyło zwykły czas podróży z Kozmino do Chin wynoszący mniej niż tydzień.
Aktualne wydarzenia pokazują, jak łańcuchy dostaw są modyfikowane w odpowiedzi na sankcje USA - zauważa Bloomberg.