Uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej umożliwi wykonawcy rozpoczęcie robót. Umowa została podpisana 15 października 2018 r. Zakończenie prac planowane jest na koniec 2022 r - informuje GDDKiA.
Nowa trasa na ułatwić ruch tranzytowy wyprowadzając go z dala od terenów zabudowanych. Ma też poprawić bezpieczeństwo mieszkańców miasta. Po jej oddaniu bowiem z ulic miejskich zniknie transport niebezpiecznych materiałów chemicznych z Zakładu Azotowego w Kędzierzynie Koźlu.
To również ważny szlak tranzytowy bowiem tworzy połączenie międzyregionalnej drogi z Czech i południa kraju z portem rzecznym na Odrze oraz węzłem kolejowym w Kędzierzynie-Koźlu.
Obwodnica ma więc usprawnić ruch w kierunku węzła autostradowego A4 Opole Południe, Kędzierzyn-Koźle i Pyskowice oraz poprawi dostępność przyległych terenów do autostrady A4 - wskazuje GDDKiA.
Realizacja inwestycji umożliwi również skomunikowanie z terenami inwestycyjnymi, wpływając na rozwój aktywacji gospodarczej terenów zlokalizowanych w korytarzu i w sąsiedztwie
Jak wyjaśnia Generalna Dyrekcja, od istniejącego odcinka dwujezdniowej obwodnicy Kędzierzyna-Koźla pobiegnie nowa trasa o nawierzchni bitumicznej.
Na zakopiance powstaje najdłuższy tunel w Polsce
Początkowo będzie to droga jednojezdniowa, z dodatkowym pasem do wyprzedzania, a od niemal połowy odcinka w tradycyjnym układzie z dwoma pasami ruchu w przeciwnych kierunkach. Włączy się do istniejącej DK40 na terenie woj. śląskiego.
Prócz nowej drogi powstać ma aż 19 obiektów inżynierskich. Będą to wiadukty, mosty, duże i małe przejścia dla zwierząt. Do tego zaplanowane są również 4 ronda.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przezdziejesie.wp.pl